• Home
  • V1
  • Leads
  • Social media insider ... Good Genes

Social media insider ... Good Genes

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Social media bieden tal van mogelijkheden. Maar hoe doen modebedrijven dat precies: online netwerken? En kun je anno 2013 nog zonder Web 2.0? In aflevering 7: modemerk Good Genes, een nieuwe merk met de Nederlandse

Steve te Pas als creatief directeur. Is actief op: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest en Tumblr. FashionUnited spreekt Rosanne Boas, marketing, pr en online manager.

Wat is jullie doel met social media?
“We willen klanten, vrienden en de doelgroep bereiken en contact met hen onderhouden door ze op een persoonlijke manier bij het merk te betrekken.”

Wat

communiceren jullie via social media?
“Op Instagram zie je alles wat Good Genes meemaakt. Van de eerste schetsen en ontwerpen tot hoe de jeans gemaakt wordt, details van de collectie, mensen die Good Genes dragen, de verbouwing van de winkel, de openingsparty en vrienden. Dit wordt gehashtagged met #thisfamilygotgoodgenes en #thegoodgenes.”

Wat is het voordeel van Tumblr ten opzichte van Instagram?
“Op Facebook en Instagram worden we voornamelijk gevolgd door mensen binnen ons eigen netwerk. Omdat Tumblr een open en internationaal medium is waar mensen die je anders niet zo snel zou bereiken ook even klikken, bereik je hier nog veel meer verschillende mensen mee.”

De foto's op Instagram lijken vrij persoonlijk. Is dat bewust?
“Ja, we vinden het belangrijk dat mensen een kijkje kunnen nemen achter de schermen en op die manier het merk leren kennen en de visie begrijpen. Als je alleen de collectie wil zien kan je naar de winkel komen. Door op Instagram te kijken zie je hoe deze collectie tot stand is gekomen, waar we zijn geweest, wie we hebben ontmoet, wat ons heeft geïnspireerd of zelfs wat we hebben gegeten. Zo maak je van alleen een kledingmerk meer een lifestyle.”

Onvergetelijk Instagram-moment?
“Een volger was zo enthousiast over Good Genes, dat ze naar het besloten feest van de winkelopening was gekomen met een screenshot van een onze Instagramfoto van de uitnodiging. We hadden bijna niets bekend gemaakt via social media. Toch leuk om te zien wat één foto op Instagram doet.”

Hoeveel tijd zijn jullie er dagelijks aan kwijt?
“We werken met drie medewerkers aan social media. Maar het hele team van Good Genes deelt foto’s en berichtjes.”

Wat doen jullie om meer volgers en likes te krijgen?
“Op Facebook uploaden we foto’s van events, zoals het openingsfeest van onze winkel aan de Albert Cuypstraat, waarin we iedereen taggen. Daarnaast hebben een winactie gedaan toen we de 1111 likes bereikten. Op instagram voorzien we posts van hashtags zoals bijvoorbeeld #amsterdam #borninthebronx #denim. We gebruiken altijd #thisfamilygotgoodgenes en #thegoodgenes zodat je een overzicht krijgt van alle posts die wat met Good Genes te maken hebben.”

Wat is een social media #fail?
Te veel posten op Facebook, dat vinden mensen irritant. Publiceer alleen wat echt de moeite waard is, anders word je zo voorbij gescrolld.”

Op Instagram sinds: 2012. “Wij zijn vrijwel direct bij de lancering van het merk begonnen met social media.”
Volgers: 891
Gemiddelde aantal posts: drie per dag
Belangrijk omdat: “het geeft je merk en de visie erachter een grotere lading, dat vinden we erg waardevol.”

Op Facebook sinds: 2012
Likes: 1332
Gemiddelde aantal posts: drie keer per week. “In vergelijking met Instagram posten we op Facebook minder persoonlijke foto's: alleen posts die direct wat met Good Genes te maken hebben.”
Belangrijk omdat: “je volgers ook echt trouw zijn en je interactie hebt met hen.”

Laatste tweet: Good Genes Store | Studio | Showroom opening tonight!#thisfamilygotgoodgenes pic.twitter.com/nv9X2bjfSC

In een eerdere versie van dit artikel stond dat Steve te Pas eigenaar is van Good Genes. Hij is is echter creatief directeur bij het modemerk.

good genes
Social Media Insider
Steve te Pas
the good genes