Social media insider ... Josh V

Social media bieden tal van mogelijkheden. Maar hoe doen modebedrijven dat precies: online netwerken? En kun je anno 2013 nog zonder Web 2.0? In aflevering 8: modemerk Josh V, een Nederlands label met meer dan 120 verkooppunten

en een webwinkel. Is actief op: Facebook, Instagram, Twitter en Pinterest. FashionUnited spreekt met eigenaresse Josh Veldhuizen, ook bekend van tv-programma Modemeisjes met een missie. “Mijn vader heeft mijn Twitter-account aangemaakt.”

Wat is jullie Social media insider ... Josh Vdoel met social media?
“Door social media, en dan vooral Facebook, Twitter en Instagram, willen we onze klanten op de hoogte brengen van nieuwe collecties. Daarnaast willen we onze klanten beter leren kennen en onze naamsbekendheid vergroten. En uiteindelijk natuurlijk meer kleding verkopen.”

Zien jullie dat de verkoop in de webshop stijgt door social media?
“Dat zijn we nu aan het analyseren. Maar we zien al wel dat een mode-item beter verkoopt, nadat er een winactie rond dat product is geweest. Klanten die niet hebben gewonnen, kopen het artikel.”

Wat communiceren jullie via social media?
“We hebben een aantal vaste Facebookrubrieken zoals ‘behind the scenes’ en ‘shop de look’, waarbij we aan de hand van een celebrity foto, mode-items selecteren - van Josh V, maar ook van andere merken. We werken ook met een agenda, waarin we landelijke dagen noteren. Denk bijvoorbeeld aan Warme truiendag. Winacties doen het ook ontzettend goed.”

Wat houdt jullie Instagram-wedstrijd in?
“Consumenten kunnen met Instagram een foto maken van zichzelf in Josh V kleding. Als ze daar dan #JoshV bij zetten, komt de foto automatisch op onze website te staan. Wij kiezen de leukste foto’s uit voor onze Facebookrubriek ‘Josh V Lovers’.”

Onvergetelijk Social media insider ... Josh VTwitter-moment?
“Via Twitter kreeg ik foto’s opgestuurd van een bruiloft. De bruid is een enorme Josh V-fan en had haar gasten de dresscode opgelegd dat iedereen Josh V moest dragen. Super om te zien!”

Hoeveel tijd zijn jullie dagelijks aan kwijt aan social media?
“Voor twee fulltime marketingmedewerkers is social media het onderdeel van hun takenpakket. Ik heb ook een persoonlijk twitter-account, 90 procent van die tweets verstuur ik zelf.”

Wat is een social media #fail?
“Niet met regelmaat posten. Wij zijn nog steeds aan het uitproberen wat werkt, en vernieuwen constant.”

Op Facebook sinds: 2011
Likes: 13104
Gemiddelde aantal posts: twee per dag. “Maar het beantwoorden van vragen op Facebook is een non-stop taak.”
Belangrijk omdat: “Facebook heel veel interactie teweeg brengt.”

Op Twitter sinds: 2008. “Ik was er vroeg bij, dankzij mijn vader. Hij heeft mijn Twitter-account aangemaakt, want ik snapte er toen nog niets van. Maar ik ben hem eeuwig dankbaar.”
Volgers: 12.112
Volgt: 547
Gemiddeld aantal tweets: drie per dag.
Belangrijk omdat: “Ik veel volgers heb, waardoor ik veel mensen kan bereiken. En de volgers zijn ook echt geïnteresseerd in het modelabel.”

Laatste tweet Nieuwe High Summer Collection van JOSH V is uitgeleverd en verkrijgbaar via de officiële webstore!!…

Foto klein: Josh Veldhuizen
Foto rechts: Instagram-wedstrijd en Facebookrubriek ‘Josh V Lovers’
Foto links: Facebookrubriek ‘Shop the look’

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN