Soepboer & Stooker verder als pop-up winkel
bezig met laden...
Tegelijkertijd liepen de ondernemers al langer met de wens rond om meer vrijheid te hebben voor andere projecten. “We staan nog steeds achter ons concept en we vinden het heel leuk dat we er zoveel mensen enthousiast mee hebben kunnen maken, maar je bent toch erg gebonden aan een winkel. Ons concept willen we doortrekken, maar dan met een andere insteek, bijvoorbeeld door een tijdelijke winkel te lanceren.” Volgens Soepboer dwing je met een tijdelijke winkel de consument om naar je toe te komen. “Consumenten weten dat als ze niet binnen een bepaalde tijd komen, je weer weg bent.”
De eerste tijdelijke winkel staat vanaf vandaag in Schiermonnikoog, waar Soepboer geboren en getogen is. “In augustus is het altijd heel rustig in Amsterdam, maar hier is het juist heel druk in deze periode met toeristen.” Hoewel ze op het eiland een compleet ander publiek trekken dan in Amsterdam, denkt de ontwerpster dat de tijdelijke winkel aan kan slaan. “We zijn vanochtend open gegaan en er zijn al een hoop mensen op de winkel afgekomen. Er waren ook een aantal toeristen uit Amsterdam en Rotterdam die onze labels kennen. Het is een ander soort publiek dan we normaal gesproken aanspreken, maar er is heel enthousiast gereageerd," aldus Soepboer.
Vanaf september nemen de ondernemende ontwerpsters een adempauze om aan hun eigen label te werken en nieuwe concepten uit te werken. Halverwege 2013 staat een vervolgproject op de planning. Soepboer: “Wat dat precies inhoudt, kunnen we nog niet bekend maken, maar we willen graag meer pop-up winkels gaan doen. Ook willen we exposities blijven organiseren, zoals we in onze winkel ook al deden. Dat blijven we het leukst vinden: onze ontwerpen samenbrengen met andere labels, fotografie en kunstenaars.”
Foto's: Soepboer & Stooker