Sophie#1234567+: skimode voor de carrièrevrouw
bezig met laden...
Sophie#1234567+
Inmiddels valt het label al een klein succesverhaal te noemen. De elegante jurkjes van Sophie duiken steeds vaker op in Nederlandse modebladen en het merk heeft inmiddels acht verkooppunten in Nederland, België, Zweden en Denemarken.
De naam is afgeleid van het concept. Ieder seizoen wordt de bestaande collectie geüpdatet volgens de laatste modetrends en uitgebreid met zeven nieuwe ontwerpen. Voor de show op de tweede dag van Amsterdam Fashion Week maakte het merk een uitzondering en toonde geen zeven, maar twaalf outfits.
De carrièrevrouw die graag mag skieën werd met de collectie op haar wenken bediend. Het elegante rode skipak bleek met een paar hakken ook voor na de piste geschikt en omkleden voor het après skieën is met de roomwitte wollen jas niet meer nodig. Dankzij twee handige elastieken kan het jack op warmere plekken als een rugzak gedragen worden.
De nieuwe moderne klassiekers waren volgens Sophie ook een fuschia jurk met V-hals en een vierkante antracietgrijs top met blauw/groen/beige gestreepte rok. Minder geslaagd waren de haarbanden en losse bontkragen die een aantal modellen droegen. Door de slordige afwerking en doordat de lappen simpelweg los om de ontwerpen heen waren geslagen, leek het meer een compromis om sponsor Furlab tevreden te stellen.
Voor de col – een grote trend voor komend najaar die ook op de catwalk van Céline en Chloé te zien was – was wel een geslaagde bijrol weggelegd. Als top in een kokerrok en onder een jasje maakten ze de tijdloze ontwerpen wat meer van nu.
Het topstuk uit de collectie was een enkellange zwarte, doorschijnende jurk met grote col. Het ontwerp weerspiegelde het beste waar Sophie voor staat: moderne, eenvoudige stukken, met een beetje van nu.
Foto's: Peter Stigter