Spijkerbroek-startpunt Sojeans: ‘Zelfs oma draagt ze’
bezig met laden...
Sébastien
De test-website gaat binnen een maand offline. Maar nieuw zijn de webwinkels voor Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië, Spanje en België. Het doel voor de komende vijf jaar steken de jonge ondernemers niet onder stoelen of banken: een omzet van 100 miljoen euro. Wat Zalando is op schoenengebied, dat wil Sojeans voor spijkerbroeken worden. “Maar vanwege concurrentie op de markt moest Zalando uitbreiden naar ook andere mode-producten, wij zijn van plan dat niet te doen.”
Méjean loves jeans. Want iedereen draagt ze. "Mijn moeder, zelfs mijn oma. Ik zelf ook, behalve op een bruiloft," geeft de oprichter toe. "Spijkerbroeken zijn geweldig. Ze zijn al honderd jaar oud, maar ook juist zo fashionable, ze zijn casual doch klassiek. En innovatief, kijk maar wat er gaande is op het gebied van duurzame jeans met ecofriendly wassingen. Jeans vervelen nooit."
Maar een spijkerbroek is ook een lastig product, denkt Méjean. Er zijn zo veel verschillende stijlen en de pasvorm is ook niet bij iedere broek hetzelfde. Oplossing: Soselect. Wie op de online tool - te vinden op de website van Sojeans - zijn of haar maten en voorkeuren invult, krijgt tips voor de perfecte broek met denimstof. "Het is ook een manier om consumenten te overtuigen dat ze best online een jeans kunnen kopen, zonder dat ze het eerst kunnen passen."
Andere plannen van de ambitieuze Fransmannen: "Verder uitbreiden in Europa, onder andere naar Nederland, halverwege 2012. Nederland is de ideale markt, met veel grote jeans-merken." Ook zijn de ondernemers bezig met een project om duurzame jeans te steunen en er was nog iets met de distributie van de bestellingen. "Maar dat is allemaal nog geheim."