• Home
  • V1
  • Leads
  • Spijkerbroeken met snufjes

Spijkerbroeken met snufjes

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Een spijkerbroek is niet meer gewoon een spijkerbroek. Om de consument te helpen zoeken naar de perfecte jeans, troeven modemerken elkaar in rap tempo af. Van hydraterende Aloë Vera broeken tot Work Out jeans.

De jeansmarkt moet weer floreren. Het is een lastige tijd voor ondernemers in spijkerbroeken. Dat bleek al op de Berlijnse modebeurs Bread & Butter. Trends als chino’s en broeken in alle kleuren van de regenboog, zitten de verkoop van een goeie ouwe spijkerbroek in de weg. Pierre Boisselle, marketing manager bij het Japanse denimmerk Edwin: “Het komt wel weer goed. Mensen zullen altijd spijkerbroeken blijven kopen. Maar dit is een goede tijd om innovatief te zijn.”

En innov

atief, dat zijn jeansmerken tegenwoordig wel. Het begon allemaal twee jaar geleden met Levi’s Curve ID. Het merk zegt na uitgebreid onderzoek – naar de verhouding tussen heupen en taille – voor iedere vrouw een perfecte spijkerbroek in huis te hebben. Het gaat dan voornamelijk om de perfecte pasvorm. Het Italiaanse merk Benetton doet mee met die strijd. Onlangs werd de Pin Up Denim gelanceerd. Volgens het modebedrijf zelf een ‘exclusieve, technisch ontworpen jeans die wonderen verricht’. De belofte: “Uw meest kostbare lichaamsdelen zullen nog beter tot hun recht komen.” Door een speciale naaitechniek moet de bilpartij van dames beter uit de verf komen. Ook moet de broek, door een technisch paneeltje aan de binnenkant, zorgen voor – wie wil dat nou niet? – een plattere buik.

Gsus en Wrangler willen de vrouwelijke klant belonen met een extraatje. Het Nederlandse merk Gsus lanceerde de Aloë Vera jeans. De geneeskrachtige plant, die zijn oorsprong vindt in Soedan, vestigt zich in de vezels van de broek en wordt elke keer dat een vrouw de broek draagt, in haar huid gewreven. Op deze manier claimt Gsus dat de broek de huid beschermt tegen vroegtijdige huidveroudering, schadelijke stoffen en UV-straling. Wrangler kwam met iets soortgelijks: de Denim Spa. Wat houdt dat in? Jeans die je huid  hydrateert terwijl je ze draagt. ‘Ingrediënten’ als Jojoba en Aloë Vera moeten een vochtinbrengende functie hebben en bovendien cellulitis als sneeuw voor de zon doen verdwijnen. Wrangler laat weten met de broek – waar consumenten zes tot acht wasbeurten lang van kunnen genieten – comfort naar een nieuw level te willen tillen.

De innovaties in spijkerbroeken lijken vooral gericht op het segment damesmode. Levi’s gooide het over een andere boeg en ging een samenwerking aan met Nike. Samen maakten de modebedrijven een spijkerbroek, speciaal om mee te skaten. Mannen moeten in de broek goed en veilig kunnen skaten. Bovendien is de stof extra dik. Ook Mac mikt voor mannen op bewegingsvrijheid met de Work Out jeans. De broek moet extra lekker zitten door alle kanten mee op te rekken.

Ten slotte: praktisch voor heren en dames is de innovatieve jeans van Only. Het Deense merk kwam met een waterafstotende spijkerbroek, die door een coating zorgt dat de denim geen vloeistof absorbeert. Wie tijdens een fietstocht overvallen wordt door een hoosbui, hoeft dankzij het foefje dus niet meer de hele dag met een strakke natte broek op kantoor te zitten.

Foto klein: Wrangler
Foto groot: Benetton

Bennetton
Edwin
Gsus
Jeans
Levi's
MAC
Only
Wrangler