Spijkerbroekenmerk Bram’s Paris gaat verder met HVEG
bezig met laden...
Brams's
Het spijkerbroekenmerk gaat zich de komende tijd focussen op het never out of stock assortiment. Het merk wilde zich al sinds de oprichting in 1975 onderscheiden door altijd voldoende voorraad te hebben van het basisassortiment.
Bram's Paris maakt doorstart
Begin oktober werd PMH Jeans failliet verklaard door de rechtbank Midden-Nederland. Volgens curator René Smink was de omzet van het jeansmerk flink gedaald door de economische malaise. Ook hadden banken het krediet opgezegd. PMH-eigenaren Peter Heerlien en Hans Sleeuwenhoek konden niet tijdig een aanvullende financiering vinden.Bram’s Paris viel sinds januari 2012 onder PMH Jeans BV. Voorheen hoorde het spijkerbroekenmerk bij BPC Amersfoort. Nadat investeringsmaatschappij Varova BPC Amersfoort kocht, besloot het bedrijf zich te richten op kindermodemerk Tumble 'n Dry. Heerlien en Sleeuwenhoek ontfermden zich met PMH Jeans over Bram's Paris, B Basic en B Functional by Bram's Paris. De focus voor PMH lag op internationale expansie.
Spijkerbroekenmerk Bram's Paris werd in 1975 opgericht door Melle Heerlien en zijn broer Cees. Het merk is genoemd naar de inmiddels afgehaakte zakenpartner Bram Tusveld en de modestad Parijs. Ten tijde van het faillissement had Bram’s Paris zo'n 1700 verkooppunten in Nederland, Duitsland, België, Zwitserland en Tsjechië.