• Home
  • V1
  • Leads
  • Sterke groei verwacht van online kledingverkoop

Sterke groei verwacht van online kledingverkoop

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De online verkoop van kleding zal tot 2014 met 58 procent groeien. Dat is althans de verwachting van Textiles Intelligence, een bedrijf in business information. De markt voor online mode groeit daarmee sneller dan alle andere sectoren die

artikelen online verkopen.

Wereld

wijd is de online markt voor kledingverkoop een belangrijke. In de VS wordt 16 procent van de online bestedingen uitgegeven aan kleding. In Nederland is kleding -volgens gegevens van thuiswinkel.org- met een jaaromzet van 270 miljoen euro de op twee na grootste productcategorie online. Volgens het rapport Global Apparel Markets van Textiles Intelligence zal de online verkoop van kleding tot 2014 met 58 procent groeien. Dat is sneller dan de groei in andere segmenten, zoals bijvoorbeeld de nu meest verkochte productgroep: elektronica.

Het is dan ook niet zo gek dat drie van de grootste spelers online zich opmaken voor de strijd om de online kledingconsument: Amazon, eBay en Google lopen zich warm, zo meldt het rapport in dat gedeelte van het rapport dat is getiteld: ‘Amazon, eBay and Google battle for growth in the global apparel market’

Amazon betrad de kledingmarkt met de lancering van de Outdoor Recreation Store, de Denimstore, Zappos.com en buyVIP.com, waar het exclusieve collecties wist te lanceren. EBay bracht een kledinglijn uit onder zijn eigen merknaam, wist de ontwerper Derek Lam te verleiden een collectie exclusief op de site te verkopen en richtte een outletwinkel op.

Google heeft tot nu toe nog niet veel ervaring met retailen, maar heeft voor kleding een webwinkel opgezet onder de naam Boutiques.com, waarop consumenten hun eigen gepersonaliseerde boetieks kunnen runnen, geholpen door aanbevelingen en advies van sterren en mode-experts.

 

eBay
Google
Online Shoppen
Online Shopping
Textiles Intelligence
Thuiswinkel
webwinkelen