• Home
  • V1
  • Leads
  • Stiekeme ambities voor We Are Labels Amsterdam

Stiekeme ambities voor We Are Labels Amsterdam

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Een weekend eerder dan gepland opende de derde winkel van We Are Labels in Amsterdam. Na twee winkels in de Utrechtsestraat die anderhalf jaar geleden hun deuren openden, stond ook een filiaal in de Negen Straatjes

nog op het wensenlijstje van de eigenaren. En was er eerder nog scepsis over een virtuele winkel, inmiddels is ook de webshop in de lucht gegaan.

“Het

was echt een gekkenhuis,” vertelt Esther Dibbits bij de winkelopening. Anderhalf jaar geleden begon ze aan het modeavontuur. Donderdag 1 maart moest We Are Labels in de Negen Straatjes, op de hoek van de Huidenstraat en de Herengracht haar deuren openen, maar een weekend eerder was alles al helemaal af. Dibbets stond zelf in de winkel. “Het zweet stond op mijn voorhoofd.”

Het gaat lekker met het bedrijf van Dibbets. Na Labels Amsterdam en Another Labels in de Utrechtsestraat – in oude Amsterdamse grachtenpanden met veel authentieke details met een vloer van visgraatparket en een wand van onbewerkte bakstenen – wilden de, inmiddels, vier modedames die de zaken runnen, graag een winkel in de Negen Straatjes. Vooral omdat het een toeristische trekpleister is, waar nieuwsgierige dagjesmensen langs slenteren. In de Utrechtsestraat moeten de Labels-winkels het toch hebben van de Amsterdammers. Het geheim van de snelle groei? “De prijs,” zegt Chanine Kerseboom project manager bij Labels Amsterdam. “De meeste artikelen zijn net boven een Zara-prijs, tussen de 40 en 80 euro, maar dan heb je wel iets waar niet iedereen in loopt.”

Bovendien wordt er gedaan aan cherry picking, het bedrijf zal nooit een hele collectie van een merk inkopen, en ook zeker niet te veel stuks, zodat het exclusief blijft. Aan de rekken van de boetieks hangen merken als Mina UK, Eleven Paris, Just Female, maar ook Modström en de spijkerbroeken van de Levi’s Curve ID. Bij de nieuwste winkel draait het om een selectie van de best verkopende merken uit de andere twee boetieks. Maten lopen van XS tot L.

Hoewel de groei er lekker in zit, is het voorlopig wel even goed zo, denken de modedames. Helemaal met de onlangs geopende webshop, Wearelabels.com, waar Kerseboom haar handen vol aan heeft. “Er komt zo veel bij kijken. Van de fotografie één keer per week, tot de productomschrijvingen met alles details en de stofsamenstelling.” Nu komen de bestellingen nog vooral uit de stad, maar Kerseboom hoopt dat de webshop ook juist klanten buiten Amsterdam gaat bedienen. En buiten Nederland. Toch nog niet helemaal uitgegroeid dus.

Yasmine Esser

Another Labels
Labels
Labels Amsterdam
We Are Labels
wearelabels.com