Stiekeme ambities voor We Are Labels Amsterdam
bezig met laden...
“Het
Het gaat lekker met het bedrijf van Dibbets. Na Labels Amsterdam en Another Labels in de Utrechtsestraat – in oude Amsterdamse grachtenpanden met veel authentieke details met een vloer van visgraatparket en een wand van onbewerkte bakstenen – wilden de, inmiddels, vier modedames die de zaken runnen, graag een winkel in de Negen Straatjes. Vooral omdat het een toeristische trekpleister is, waar nieuwsgierige dagjesmensen langs slenteren. In de Utrechtsestraat moeten de Labels-winkels het toch hebben van de Amsterdammers. Het geheim van de snelle groei? “De prijs,” zegt Chanine Kerseboom project manager bij Labels Amsterdam. “De meeste artikelen zijn net boven een Zara-prijs, tussen de 40 en 80 euro, maar dan heb je wel iets waar niet iedereen in loopt.”
Bovendien wordt er gedaan aan cherry picking, het bedrijf zal nooit een hele collectie van een merk inkopen, en ook zeker niet te veel stuks, zodat het exclusief blijft. Aan de rekken van de boetieks hangen merken als Mina UK, Eleven Paris, Just Female, maar ook Modström en de spijkerbroeken van de Levi’s Curve ID. Bij de nieuwste winkel draait het om een selectie van de best verkopende merken uit de andere twee boetieks. Maten lopen van XS tot L.
Hoewel de groei er lekker in zit, is het voorlopig wel even goed zo, denken de modedames. Helemaal met de onlangs geopende webshop, Wearelabels.com, waar Kerseboom haar handen vol aan heeft. “Er komt zo veel bij kijken. Van de fotografie één keer per week, tot de productomschrijvingen met alles details en de stofsamenstelling.” Nu komen de bestellingen nog vooral uit de stad, maar Kerseboom hoopt dat de webshop ook juist klanten buiten Amsterdam gaat bedienen. En buiten Nederland. Toch nog niet helemaal uitgegroeid dus.
Yasmine Esser