• Home
  • V1
  • Leads
  • Stitch: Profiteer van lage pond

Stitch: Profiteer van lage pond

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De nieuwe vakbeurs Stitch voor herenmode in Londen wil inkopers van het Europese vasteland laten profiteren van de lage koers van de Britse pond. Stitch wordt georganiseerd door Exposed, een evenementenorganisatie uit

Barcelona, en debuteert op 14 en 15 februari 2010 in Old Billingsgate Market in het oosten van de stad. Dat is tegelijk met modevakbeurs Pure en vlak voordat London Fashion Week begint.

"Er is momenteel geen vakbeurs voor herenkleding in Groot Brittannië" zegt woordvoerster Teresa Paul van Stitch. "Bovendien is het voor veel Britse retailers veel te duur geworden om naar het buitenland te reizen. Enerzijds vanwege de ecnonomische situatie en anderzijds vanwege de euro. Kortom dit is het ideale moment voor een nieuwe beurs hier." Tevens hoopt de organisatie juist inkopers uit Europa naar Groot Brittannië te trekken door de nadruk te leggen op die hoge eurokoers ten opzichte van de Britse pond. "Dat maakt het extra aantrekkelijk om Britse merken in te kopen."

Exosed-directeur Brian Duffy vertelt dat de organisatie veel positieve reacties heeft ontvangen: "Er hebben zich al zo'n tweehonderd merken aangemeld." Bedrijven die zich vroeg inschrijven kunnen zelf hun standlocatie uitkiezen. Op de beursvloer is ruimte voor maximaal 177 stands, maar volgens Teresa Paul kunnen één of meerdere ruimtes ook worden gecombineerd waardoor het totaal uiteindelijk lager wordt. De organisatie wil niet zeggen welke merken zich al hebben aangemeld noch op hoeveel exposanten wordt gerekend.

Stitch Menswear richt zich op premium merken en kleinere herenmodelabels. De nadruk ligt op namen uit eigen land, maar de organisatie hoopt ook buitenlandse merken aan te trekken. De vakbeurs wordt in drie sectoren verdeeld: 'Denim' voor jeans- en jeansgerelateerde merken, 'Edge' voor innovatieve merken met een klassieke of moderne uitstraling en 'Energy' voor authentieke labels die geïnspireerd zijn door sport en muziek. Voor Brian Duffy is de eerste editie van Stitch pas een succes als er veel orders zijn geschreven.


STITCH
stitchmenswear
Stitch Menswear