• Home
  • V1
  • Leads
  • Street One presenteert sublabel

Street One presenteert sublabel

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het jonge-vrouwenmodemerk Street One brengt een sublabel uit onder de naam: ONE by Street One. Het sublabel -dat vanaf september dit jaar in de winkels zal liggen- is speciaal opgezet voor vrouwen in de leeftijd van 20 tot en met 29 jaar.

Het nieuwe merk speelt een belangrijke rol in de uitbreiding van Street One.

In de periode voor de introductie bestudeerde Street One de doelgroep voor de nieuwe lijn door de collectie te testen bij partners. “We brengen geen nieuwe lijn op de markt totdat we zeker zijn dat de retailcijfers van onze partners goed zijn,” zegt Michael Stoll, Brand Director bij Street One. “De kracht van de nieuwe lijn komt naar voren in de positieve analyse van de lokale gebruikersgroepen. Deze zijn nu al vergelijkbaar met die van Street One"

Het nieuwe label is bedacht om tegemoet te komen aan de internationale vraag en stimuleert de buitenlandse groei van het modemerk. Het nieuwe label komt twaalf keer per jaar met een nieuwe collectie, waarin de nadruk ligt op een sportieve en trendy look. De periode van bestelling tot verkooppunt is slechts zestig dagen. Het merk krijgt een eigen productteam.

Om de puntjes op de ‘i’ te zetten, wordt ONE by Street One in juli nog getest als een Street One-productgroep bij verkooppunten die Street One sinds 2007 verkopen. In september volgt vervolgens de officiële introductie. Daarbij hoort ook het opzetten van nieuwe winkels, waaronder mogelijk pilotwinkels die alleen ONE by Street One verkopen. Het doel is om tegen het einde van dit jaar het merk te verkopen op 1500 locaties, waaronder ook de webwinkel van Street One.

“De introductie van ONE is een eerste stap in de uitbreiding van het merk Street One”, zegt Stoll. “We spelen in op de toenemende vraag van onze partners en consumenten naar collecties volgens de laatste trends. Tegelijkertijd grijpen we de kans om onze producten breder te verspreiden, wat meerwaarde biedt voor onze partners.”

ONE by Street One zal worden verkocht in multilabel-verkooppunten van tien, twintig en dertig vierkante meter. In aanvulling op deze lijn overweegt Street One ook andere nieuwe submerken te introduceren.

Street One is een merk van het Duitse moederbedrijf CBR Fashion Holding GmbH. Het merk behaalde in 2010 een omzet van meer dan 390 miljoen euro en is verkrijgbaar in meer dan zeventien landen bij meer dan vierduizend verkooppunten. Met twaalf collecties per jaar bedient Street One ruim 2.600 multilabel-partners, negenhonderd shop-in-shops en 540 winkels.

Street One