Subdued breidt uit in Nederland en Spanje
bezig met laden...
Op 17 mei opent de tweede Nederlandse winkel, een flagshipstore in Amsterdam. Een week eerder gaat de eerste winkel in Spanje open. Het gaat om een 400 vierkante meter groot filiaal, aan de Rambla Catalunya in Barcelona.
Italiaans merk Subdued wil expansie
Het bedrijf boekte in 2013 een omzet van 41 miljoen euro (een stijging van 20 procent in vergelijking met 2012). Voor dit jaar wordt verwacht dat de omzet uitkomt op 47 miljoen euro. "We zijn erg blij dat het werk dat we hebben verricht de afgelopen jaren heeft geleid tot bevredigende resultaten," zegt Alessandro Orsini, CEO van het moederbedrijf van Subdued, Osit Impresa, op FashionUnited.es.
Het modebedrijf is zowel binnen als buiten thuisland Italië op expansietour. De goede resultaten moedigen Subdued aan om verder te groeien, zegt Orsini. "Niet alleen door nieuwe winkels te openen, maar ook door onze huidige winkels en ons bedrijf zelf te actualiseren."
Subdued werd opgericht in 1990 en richt zich op tieners en jonge vrouwen. De collecties zijn geïnspireerd door het leven van tieners. Het merk verkoopt voornamelijk jurkjes, shorts en accessoires. De collecties moeten behalve modieus ook fris zijn. Subdued wil naar eigen zeggen 'iets fris toevoegen aan een creatieve outfit'.
Subdued heeft al winkels in steden als Barcelona, Antwerpen, Brussel en Berlijn. In Italië heeft het merk 45 winkels. De eerste Nederlandse winkel werd deze maand geopend in de Van Baerlestraat in Amsterdam.