• Home
  • V1
  • Leads
  • Subsidie voor Dutch Touch

Subsidie voor Dutch Touch

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het project Dutch Touch van de Dutch Fashion Foundation (DFF) heeft van het ministerie van Economische Zaken een driejarige subsidie ontvangen om de Nederlandse mode-industrie te promoten. Het streven is om met dat geld in de loop van drie jaar zo’n

dertig ontwerpers te ondersteunen bij hun presentatie in het buitenland.

De subsidie is onderdeel uit van het 2g@there-project van de Evd; dat project is bedoeld om het Nederlandse bedrijfsleven in het buitenland te helpen met het binnenhalen van orders. De regeling 2g@there richt zich speciaal op clusters van bedrijven die kansen zien in opkomende markten waar publiek-private samenwerking essentieel is om een marktpositie op te bouwen. Door zich als cluster te presenteren over de grens, staan bedrijven sterker.

Het cluster van bedrijven dat onder aanvoering van DFF de subsidie ontvangt bestaat uit 11 organisaties uit de modebranche. Het totale bedrag dat dit consortium aan subsidie ontvangt voor 3 jaar bedraagt 961.000,- euro. Het is nog mogelijk voor andere bedrijven om zich bij het consortium aan te sluiten. Over de mogelijkheden daarvoor houdt de Dutch Fashion Foundation eind september -samen met de partners Modint Export, Amfi, Head-on en de KvK Amsterdam- een bijeenkomst om talentvolle ontwerpers te informeren over de mogelijkheden van deelname.

Angelique Westerhof, oprichter van de Dutch Fashion Foundation is vanzelfsprekend blij met het geld: "Vanaf 2001 is de Dutch Touch campagne incidenteel ingezet op buitenlandse speerpuntmarkten. Het is daarom zeer dankbaar en motiverend om de promotie van Nederlandse opkomende toplabels nu op een structurele manier te kunnen voortzetten.”

DFF
Dutch Fashion Foundation
Dutch Touch