SuperGroup neemt franchisepartner Benelux over

SuperGroup Plc, eigenaar van modeketen Superdry, heeft zijn franchise- en distributiepartner in de Benelux en Frankrijk overgenomen voor 40 miljoen euro. Doel van de acquisitie is een verhoging van de marge-opbrengst voor het

Britse moederbedrijf. CNC Collections BVBA, en de dochterondernemingen Snow & Surf BVBA, CNC Collections France SARL en SD Retail Nederland, is de grootste franchisenemer wereldwijd van het merk Superdry. Het bedrijf exploiteert 29 Superdry winkels, 14 in België, 12 in Frankrijk en 3 in Nederland. Directeur en oprichter van CNC Collections Luc Clément wordt directeur Franchise Europa bij SuperGroup.

SuperGroup neemt franchisepartner Benelux over SuperGroup rapporteerde in december resultaten voor de 26 weken tot eind oktober 2010. In die periode stegen de groepsinkomsten met 65,1 procent naar 90,3 miljoen pond (107 miljoen euro). De retailomzet steeg met 71,7 procent naar 54,4 miljoen pond (64,5 miljoen euro) en de groothandelsomzet met 56,1 procent naar 35,9 miljoen pond (42,5 miljoen euro). SuperGroup, dat vorig jaar in thuisland Groot-Brittannië maar liefst 20 nieuwe winkels opende, maakt geen vergelijkende (like-for-like) cijfers bekend. De bruto winst steeg met 68,9 procent naar 13,5 miljoen pond (16 miljoen euro). Het bedrijf ging in maart 2010 naar de beurs, een stap die SuperGroup 120 miljoen pond (142,2 miljoen euro) opleverde. De koers van het bedrijf steeg vrijdag 11,8 procent naar 17,10 pond (20 euro) per aandeel.

CEO Julian Dunkerton noemt de overname van CNC een grote stap in de Europese groeistrategie van het merk. "Op deze manier kunnen wij meer en grotere winkels openen in belangrijke winkelcentra in heel Europa," zegt Dunkerton in het persbericht.

Superdry, opgericht in 2003, opende in 2004 de eerste monobrand store in Londen onder de naam Superdry. Oprichters James Holder, Julian Dunkerton en Theo Karpathios combineerden inspiratie uit de Japanse cultuur en de Amerikaanse stijl tot één concept. De populariteit van Superdry groeide explosief nadat voetballer David Beckham was gespot met een T-shirt en leren jack van het merk.

Half januari werden de resultaten over de laatste twee maanden van 2010 bekend gemaakt: in november en december stegen de inkomsten bij internationale franchises met 78 procent naar 13,4 miljoen pond (15,8 miljoen euro). De verkoop online, vooral dankzij bestellingen uit het buitenland, steeg met 243 procent.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN