• Home
  • V1
  • Leads
  • Superstar ontwerpt voor verschillende moods

Superstar ontwerpt voor verschillende moods

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Romantisch, stoer of edgy: dat zijn de nieuwe mindstyles waar de collectie van Superstar uit opgebouwd is. De winkelketen, die onderdeel uitmaakt van de Coltex Retail Group, heeft een nieuwe ontwerpstrategie ontwikkeld, waarmee de retailer

beter wil aansluiten op de wens van de consument.

De

drie mindstyles zijn gebaseerd op de resultaten van vier onafhankelijke onderzoeksbureaus die onderzoek hebben gedaan naar de wens van de klant. “Daaruit bleek dat een vrouw verschillende stijlen heeft afhankelijk van haar mood,“ vertelt Reinder van der Veen, product manager bij de modeketen. “Voorheen ontwikkelden we de collectie op basis van kleedmomenten. Maar nu delen we de collectie in met het idee dat de klant opstaat en zich voor de rest van de dag kleed. De stijl waar de consument die dag voor kiest, is afhankelijk van haar mood. Vrouwen kunnen zich de ene dag heel romantisch voelen en volgende dag juist stoer."

Onlangs is de nieuwe wintercampagne gelanceerd waar klanten van Superstar voor het eerst kennis maken met de mindstyles. Het merk wil met de nieuwe ontwerp beter aansluiten op de wens van de consument. “Vroeger dicteerde mode meer,“ legt Van der Veen uit. “Dan bedachten merken een goed concept met trends hoe een vrouw er volgens hen uit moest zien. Als de collectie dan eenmaal in de winkels lag, moest de consument het maar kopen. Maar dat werkt tegenwoordig niet meer. Nu kijken we meer vanuit consumer marketing: wat wil de consument eigenlijk? Natuurlijk spelen we wel in op trends, maar alleen als ze bij onze doelgroep passen."

Hoewel het uitgangspunt voor de ontwikkeling van de collectie is veranderd, zal de consument daar in de 79 winkels van Superstar in Nederland niets van merken. Van der Veen: “We geloven niet in restyling. Superstar voert een voortdurend proces van vernieuwing. We willen geen oppervlakkige uiterlijkheden veranderen, maar in de geest van de consument duiken om erachter te komen waar zij behoefte aan hebben. We zien het als een nieuwe kijk op de consument.“

Naar eigen zeggen merkt Superstar, dat in 2012 veertig jaar op de markt is, al een hoop van de nieuwe campagne. “We zien dat sinds de campagne van start is gegaan al veel mensen onze website hebben bezocht en naar de webshop zijn gegaan,” aldus Van der Veen.

Concrete cijfers over de huidige situatie voor Superstar, kan het bedrijf op dit moment nog niet geven. Een jaar geleden maakte moederbedrijf Coltex, waar ook winkelformules Steps en Didi onder vallen, bekend dat jeansketen Forecast zou ophouden met bestaan. Het bedrijf heeft zijn strategie aangepast en concentreert zich uitsluitend op damesmode.

Coltex
Superstar