• Home
  • V1
  • Leads
  • Sylver: na overname agentschap meer aandacht buitenland

Sylver: na overname agentschap meer aandacht buitenland

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

“We gaan diep investeren in het bedrijf, en ik heb er zin in,” zegt Michiel Alewijnse, één van de oprichters van het Nederlandse modemerk Sylver. Na zich jarenlang afzijdig te hebben gehouden van het merk, is hij, door een overname van agentschap

Boijenk - nu Gould Labels - , terug. “We hebben vijf jaar geweldig samengewerkt, maar de eigenaren van het agentschap willen nu van hun pensioen genieten.”

Het

was geen overgang met een klap, vertelt Michiel Alewijnse over de overname van agentschap Boijenk. Eigenaren Kees en Annelies Boijenk wilden stoppen, en het leek Alewijnse beter om de verkoop zelf in de hand te houden, dan op zoek te gaan naar een nieuw agentschap. “We willen directer contact houden met onze klanten, meer luisteren, dat is eigenlijk het enige dat winkeliers gaan merken. En we willen meer samenwerken om de veranderingen in de markt aan te pakken. Bijvoorbeeld op het gebied van ‘beleving’ in de winkel.”

Want nee, Alewijnse is niet tevreden over hoe het gaat in Nederland., waar Sylver momenteel zo’n tweehonderd verkooppunten heeft. Hij is best bezorgd, zegt hij. “Sylver kan wel tegen een stootje, maar een aantal winkeliers heeft het momenteel heel erg moeilijk. Het is gevaarlijk om alles af te schuiven op de economische crisis. Consumenten willen tegenwoordig een winkel met een helder profiel. Als winkelier moet je daarom durven kiezen voor een bepaalde uitstraling. En niet ‘ik-kan-alles’. Zo’n winkel is altijd verkeerd.”

In Nederland is het volgens Alewijnse vooral belangrijk om zichtbaarder te zijn in de winkels waar Sylver momenteel wordt verkocht. Expansie ziet hij vooral in het buitenland. In België werkt het damesmodemerk al samen met agentschap BNL Fashion en gaat Sylver op de Antwerpese beurs Gallery2020 een stand huren. In Duitsland lopen gesprekken met vier agenten. “In Duitsland willen we ook een eigen import-vestiging hebben, met een aantal agenten,” zegt Alewijnse. Vanaf volgend seizoen moeten de eerste collecties daar in de winkels liggen. Ook zal de Sylver-collectie te zien zijn op de beurs Show & Order in München. Naar hoeveel verkooppunten Alewijnse streeft, wil hij niet naar buiten brengen. Net als op welke landen hij nog meer een oogje heeft.

Een eigen webwinkel – “retailactiviteit,” aldus Alewijnse – zal Sylver niet starten. Wel wil het merk winkeliers ondersteunen die een webwinkel hebben. Bijvoorbeeld met marketing- en fotomateriaal.

“We geloven in de collectie die we maken: nonchalant, een tikje stoer, maar ook vrouwelijk. Een goede balans tussen casual en chic. Dat handschrift willen we duidelijker laten zien, dus we gaan terug naar de oorsprong van het merk,” vertelt Alewijnse over de vier collecties per jaar, voor dames met maat 36 tot 46.“Ja, een deel van de collectie kan beter. Maar dat is altijd zo hè.”

Sylver