• Home
  • V1
  • Leads
  • Ten Cate lanceert WOW badmodelijn

Ten Cate lanceert WOW badmodelijn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

World of Women, kortweg TC WOW van het Nederlandse ondermodebedrijf L. Ten Cate heeft een uitstekende start gemaakt. De introductie van de WOW lingerielijn in augustus vorig jaar met Daphne Deckers als boegbeeld heeft alle landelijke

media gehaald, wat volgens directeur Jan van Nijendaal een pr-waarde vertegenwoordigt van ongeveer 1 miljoen euro. Al die free publicity resulteerde in de eerste drie weken in een doorverkoop van 70 procent. Deze maand hoopt Van Neijendaal opnieuw op zo'n succes, maar dan voor de TC WOW beach-collectie die dinsdag in Amsterdam werd gepresenteerd.

De

introductie van de nieuwe badmodelijn van Ten Cate was veelbelovend. Het is een eenvoudige collectie met twee bikinimodellen en een badpak in tien vrolijke kleuren. De pasvorm blijkt uitstekend: op de catwalk blijven de broekjes zitten waar ze moeten zitten, ze kruipen niet op noch verschuiven. De bikinitops doen hun liftende werk en voorzien ieder meelopend model van een weelderig decolleté. Voor de tops van zowel de lingerie als de badmodecollectie heeft Ten Cate de L-shape bedacht die de borsten omhoog duwt, aan de zijkant ondersteunt en is afgestemd op de cupmaat. Ontsierende bultvorming wordt zo voorkomen en tevens een slank silhouet gecreëerd.

De badmode is in de eerste week van april uitgeleverd aan 240 lingeriespeciaalzaken en 40 city stores van V&D. Van Nijendaal is net terug van vakantie en heeft de exacte doorverkoopcijfers nog niet paraat, maar spreekt tijdens de presentatie van een “droomstart” mede dankzij aan het schitterende weer de afgelopen weken.

Een goede winkelpresentatie is van belang, zegt de directeur. “Wij bieden onze retailklanten aantrekkelijke displays en point of sale materiaal en zorgen dat iedere zes weken een nieuw thema wordt gebracht, waardoor consumenten steeds iets nieuws zien in de winkel. In feite is dat precies hetzelfde wat ketens als H&M of Zara doen, maar in de lingeriewereld is dat nog vrij nieuw.”

In de toekomst ziet de directeur diverse mogelijkheden voor het merk World of Women - “daar kun je natuurlijk allerlei verschillende producten onder brengen denk aan schoenen of zonnebrillen, het hoeft niet alleen aan bodyfashion te worden gekoppeld” - maar voorlopig gaat het om de badmodelijn. Die wordt de komende weken in het hele land gepromoot met acties in bladen en in winkels. Voor uitbreiding van de verkoopt kijkt Van Neijendaal naar het buitenland, naar onder meer Turkije, Frankrijk en de Arabische Emiraten. Een bikini van TC WOW kost 59,95 euro, het badpak 69,95 euro.

l ten cate
Ten Cate
world of women
WOW