Lingeriefabrikant Ten Cate wil in 2016 veertig à vijftig winkels hebben van het eigen merk Mood. Daarmee reageert het bedrijf op veranderingen in de markt. Ten Cate bereikte minder klanten doordat enerzijds het aantal zelfstandige speciaalzaken afneemt en anderzijds hetaandeel eigen merken in ketens en warenhuizen groter wordt.
De eerste winkel, in Waalwijk, ging in september vorig jaar open. Voor 2009 is het, afhankelijk van de beschikbaarheid van geschikte locaties, de bedoeling dat er twee winkels bij komen in grote steden en twee in de regio. Vervolgens is het mogelijk dat er franchisewinkels open gaan. "Het kan heel snel gaan," zegt retailmanager Bobby Faas. "Als we bijvoorbeeld een winkelketen kunnen overnemen die beschikt over goede locaties, dan kunnen we in één klap veel nieuwe winkels openen."
Mood onderscheidt zich verder door in één winkel producten te verkopen voor mannen, vrouwen én kinderen. Behalve het eigen merk Mood, wordt er in de winkel lingerie verkocht van onder meer de merken After Eden, Aubade, Cyell, Oroblu en Sapph. Voor heren is er de speciale Men’s room, waar onder meer de merken. Diesel, Bruno Banani, Calvin Klein en Ten Cate, te vinden zijn. Het aanbod voor tieners en kinderen is gevuld met collecties van Esprit, Ten Cate en Mood in zowel onder- als nachtkleding.