• Home
  • V1
  • Leads
  • Teva start met shop-in-shops

Teva start met shop-in-shops

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Actio

n-outdoormerk Teva heeft een shop-in-shop concept gelanceerd bij elf retailers. Met het concept, dat eigenhandig breder of smaller gemaakt kan worden, wil het Amerikaanse merk zichtbaarder zijn in winkels.



Tev
a-woordvoerder Henk Leget: “In de winkel wordt veelal de aankoopbeslissing gemaakt en dus is het noodzakelijk om juist daar zichtbaar te zijn. We willen met deze shop-in-shops brand awareness creëren dat uiteindelijk de verkoop van Teva moet stimuleren bij onze partners.”

Het outdoormerk installeerde de afgelopen tijd elf shop-in-shops verspreid over Nederland, onder andere bij Kompas Outdoor in Heerhugowaard, Kathmandu in Nijmegen en filialen van Sport2000. Ook vier vestigingen van Telstar - Amersfoort, Zwolle, Groningen en Alkmaar - gingen een samenwerking aan met Teva. “De shop-in-shops zijn net geïnstalleerd, dus we kunnen ze nog niet evalueren, maar de verwachtingen zijn positief,” zegt Wim Antonides, verantwoordelijk voor de inkoop van schoenen bij Telstar.

Waarom Telstar in zee ging met Teva? Volgens Antonides vooral omdat shop-in-shops meer omzet zouden genereren. “Met een shop-in-shop wordt een merk er meer uitgelicht op de afdeling. Dat de verkoop dan stijgt, zien we ook bij onze andere corners. Ook hebben we goede afspraken gemaakt met Teva. Zo profiteren we bijvoorbeeld van hun marketingcampagnes.” Antonides wil eerst de resultaten van de vier shop-in-shops bespreken, maar een verdere uitrol van het concept staat wel op de planning.

Teva werd in 1984 opgericht door een gids in de Grand Canyon River en heeft nog steeds een sterke band met water. Zo lanceerde Teva vorig jaar ‘A Pair for a Foot’, een samenwerkingsverband met nonprofit organisaties Waterkeeper Alliance en Ocean Conservancy. Teva ging 28 jaar geleden van start met sportsandalen, maar verkoopt nu ook sneakers en laarzen.

Foto: Shop-in-shop Groningen

telstar
Teva