The Society Shop: ‘We zien vooral schaalvoordelen’
bezig met laden...
P
W
Martin Groen: "Steppin' Out sluit redelijk goed aan bij The Society Shop. We hebben winkels in dezelfde plaatsen, dat biedt vooral schaalvoordelen. Denk aan het delen van de administratie, gezamenlijke IT of het combineren van een vrachtwagen. We werken beide vanuit een klein hoofdkantoor. En we halen allebei zo'n 70 procent van de omzet uit het eigen label."
Speelt het ook mee dat casualmode het beter lijkt te doen dan kostuums?
"Nee, dat speelde niet mee. The Society Shop is goed in pakken, Steppin' Out in vrijetijdsmode. Via via hoorden we dat Steppin' Out bereid was om verkocht te worden. De omzet van Steppin' Out stond de laatste twee jaar onder druk, dat was wel een motivatie voor hen. Voor ons juist een uitdaging."
De formules behouden elke hun eigen gezicht. Waarom hebben jullie daar voor gekozen?
"Steppin' Out is anders gepositioneerd dan The Society Shop. Ze vullen elkaar aan. We hebben ook geen restyling van de winkels of een verandering van de collecties op de planning staan."
Wat heeft de overname voor gevolgen voor het personeel van Steppin' Out?
"Voor het winkelpersoneel zal er weinig veranderen. Personeel van het hoofdkantoor zal iets verder moeten reizen, want we willen die locaties samenvoegen."
Wat zijn jullie plannen voor The Society Shop?
"We zijn druk om ons heen aan het kijken voor uitbreidingsmogelijkheden. Sinds vorig jaar hebben we een partner in Dubai, Al Aqili, daar zijn eventueel expansiemogelijkheden."
Yasmine Esser