• Home
  • V1
  • Leads
  • Tijdelijke winkel voor Ponchobikini

Tijdelijke winkel voor Ponchobikini

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

"Tien jaar geleden zag ik in Milaan een mevrouw in een traditionele poncho op een terras zitten. 'Dat kan modischer,' zei ik. En meteen voegde ik daaraan toe: 'Bikini's mogen ook best spannender'," vertelt Monica Vos. Vier jaar later zag het label Ponchobikini het levenslicht. Sinds deze maand heeft het merk, samen met het Italiaanse label Imperial,

een pop-up store in de Utrechtsestraat in Amsterdam.



'Een spannend avontuur' noemt Monica Vos de tijdelijke winkel van Ponchobikini en Imperial. Uiteindelijk heeft ze wel een eigen winkel voor haar label voor ogen. Toch hoopt ze dat de samenwerking nog lange tijd stand houdt. “De merken zijn gewaagd aan elkaar en we trekken op deze manier een breed publiek. We hebben geen einddatum afgesproken, het is voor beide partijen een try-out.”

De pop-up store in de Utrechtsestraat heet Beach in the City. Dat past volgens Vos perfect bij de resortcollecties van Ponchobikini en de casual, city mode van het Italiaanse label. "De merken sluiten eigenlijk heel goed bij elkaar aan. De leren jacks van Imperial met de zijden tops van Ponchobikini. Het is wel een klein winkeltje, dus we hebben een selectie gemaakt van de collecties."

Anthropologie en Bergdorf Goodman interesse in Ponchobikini

Vos zegt dat Ponchobikini zich vooral onderscheidt door de prints die ze ontwerpt. Voor de zomercollectie van 2015 nam ze haar eigen stem op. Ze zei: 'Ik hou van jou' en 'Te Quiero'. Vervolgens heeft ze de geluidsopnames gevisualiseerd in een mozaïekprint. Vos: "Omdat ik geen mode-opleiding heb gedaan, denk ik niet in hokjes. Ik heb het ontwerpen geleerd door te experimenteren."

Toen Vos op het idee kwam voor haar modelabel werkte ze nog als reclamefilmproducent. " Ik kon mijn creativiteit niet meer in mijn werk kwijt, dus ben ik gestopt. Maar ik blijf toch een bezig bijtje, dus daarom ben ik in 2010 Ponchobikini gestart." Volgens Vos werd de collectie snel opgepikt door winkels in Saint Tropez en Formentera. Afgelopen seizoen presenteerde Vos de nieuwste collecties op de Parijse beurs Mode City. Trots zegt ze: "PonchoBikini is door Trend Union, het bedrijf van Lidewij Edelkoort, geselecteerd om op het trendforum van Mode City te staan. Ook zijn we aangekondigd als één van de negen must see nieuwkomers van de beurs.”

Aan het einde van de maand wil Vos weer met Ponchobikini naar beurzen. "Tijdens de modeweek in Parijs. Dan komen alles grote moderetailers. Ze hebben vaak een gedeelte van het budget gereserveerd voor nieuwe merken. Anthropologie heeft in juli al een order geschreven voor zomer 2015 heeft Bergdorf Goodman interesse getoond. Ik hoop de komende weken nog een aantal orders te kunnen schrijven."

Ponchobikini is momenteel te koop bij zo'n negen winkels en webshops in Nederland. Het merk heeft nog ongeveer vijftig verkooppunten in het buitenland.

beach in the city
ponchobikini