Tony Cohen lanceert casual lijn op AIFW
bezig met laden...
Dierdorp is positief over de animo op de Modefabriek. “Alleen vandaag kwamen er al vijfentwintig klanten bij,” zegt ze op zondagmiddag. Naar hoeveel verkooppunten het merk streeft kan ze niet precies zeggen. Wel zegt ze: “Naar mijn idee is er in een grote stad wel ruimte voor vier verkooppunten.” Momenteel heeft Cohen met zijn eerste lijn twee eigen winkels in de P.C. Hooftstraat en in de Huidenstraat in Amsterdam.
Met de nieuwe lijn wil Cohen zich nadrukkelijker op de thuismarkt Nederland profileren, zo liet hij eerder aan FashionUnited weten. Zijn kleding wordt voornamelijk in het buitenland verkocht. Wel zag de ontwerper zijn groothandelsklanten in Nederland de afgelopen twee jaar stijgen van drie naar vijftig. Dit jaar is het de eerste keer dat Cohen met zijn lijnen te vinden is op de Amsterdamse modeweek en op de beurs de Modefabriek.
Vrouwen kunnen ook mooi en hip zijn, zonder dat zij daar al te diep voor in de buidel hoeven te tasten; dat wil de ontwerper laten zien met zijn ready-to-wear collectie. ‘2 love Tony Cohen’ wordt in een grotere oplage geproduceerd dan zijn reguliere lijn, die hij in 2005 oprichtte. De verkoopprijzen, uitgezonderd de leren items, vallen zelden hoger uit dan honderd euro. Dierdorp: “We willen meer consumenten bereiken met deze lijn. De reguliere lijn van Tony is voor
veel Nederlandse vrouwen toch prijzig.”
De collectie van ‘2 love Tony Cohen’ zelf is casual en romantisch met veel ruches en strikken, zo toont Cohen op de Amsterdam International Fashion Week. De ontwerper stuurt de mannequins de catwalk op in tinten als paars, lila en turkoois. Zwart en wit komen niet voor in de collectie. De jurken op kniehoogte, wijde broeken en ruimvallende tops zijn veelal van katoen. Ook showt Cohen een nude leren jack.
Yasmine Esser
Foto's: Jeroen Sneijder