Tramontana: alleen nog een eigen winkel
bezig met laden...
Begin
Wie binnenkomt in het pand dat oprichter en directeur Elmers liet bouwen, voelt zich volgens marketingmedewerker Post meteen welkom. Met veel hout en zwart is de sfeer warm. “Een gouden wand, een hoge trap en enorme chesterfields,” beschrijft ze het interieur. “Rob Elmers heeft zich persoonlijk bezig gehouden met de inrichting, dus het past helemaal bij Tramontana.”
Vijfentwintig jaar geleden richtte Elmers Popov Clothing op. Ongeveer tien jaar geleden werd besloten Tramontana meer als merk neer te zetten. Het is een merk geworden voor moderne vrouwen, vanaf 25 jaar. De Tramontana-vrouw is een levensgenieter, hip, werkt, heeft misschien kinderen en houdt er van om stedentripjes te maken. Post over de collecties: “Sterke basics, gecombineerd met eyecatchers en verfijnde kledingstukken. Vrouwen voelen zich lekker in de kleding. Het is voor ons heel belangrijk om een vrouw mooier te maken. We letten daarom goed op de pasvorm en afwerking.”
Sinds een paar jaar wordt het merk in Duitsland verkocht, en Tramontana besloot om zich daar intensiever mee bezig te houden. In België heeft het modelabel vanaf vorig jaar een agent. Afgelopen zomer opende de eerste Tramontana-winkel in Enschede, in samenwerking met franchiser Rob Moekotte. Het gaat goed, maar ambities blijven er volgens Post altijd. “Een eigen winkel is een mooie wens,” zegt ze. “En we willen een one-stop shop worden, waar de
moderne vrouw alles kan aanschaffen.”