Tranoï start beurs voor opkomende merken in Parijs
bezig met laden...
Tijdens de mannenmodeweek in
Met Tranoï Preview mikt de organisator op minder bekende merken dan op de reguliere edities, waar labels als Acne, Paul and Joe en Les Prairies de Paris een stand hebben. Voor de eerste officiële editie van Tranoï Preview hebben zich zo’n honderd merken aangemeld, waaronder Eggs, Fine Collection, Harris Wharf London, Roseanna, Majestic Filatures en Day Birger et Mikkelsen.
In de toekomst moeten er ook mannenmerken bijkomen. Het doel is dat Tranoï Preview in september 2013 gegroeid is naar 250 exposanten en vanaf 2014 moet de beurs elk seizoen 400 deelnemers trekken.
Tranoï werd in 1993 opgericht als platform voor premium merken en ontwerpers. Sinds 2003 is Michael Hadida, eigenaar van conceptstore L’Eclaireur, de creatief directeur. Tranoï Man en Tranoï Woman trekken jaarlijks 30.000 bezoekers en 1000 exposanten, waaronder Rick Owens, Dries van Noten en Bernhard Willhelm.
De eerste editie van Tranoï Preview vindt van 19 tot 21 januari plaats in Carrousel du Louvre gelijktig met Tranoï Man. Inkopers die een toegangskaart hebben voor de mannenbeurs kunnen gratis Tranoï Preview bezoeken en andersom.