Transformatieplan voor Benetton
bezig met laden...
Op
Met het label United Colors of Benetton gaat het al enige tijd niet voorspoedig. Sinds het jaar 2000 gaat het bergafwaarts. Begin vorig jaar werd besloten het bedrijf van de beurs te halen. Alessandro Benetton, de zoon van oprichter Luciano Benetton, wil het roer omgooien bij het bedrijf en dat is gemakkelijker zonder constante druk van aandeelhouders.
Het Italiaanse modelabel lijkt ook de controversiële reclamecampagnes los te laten. De nieuwste campagne toont voor het eerst sinds 50 jaar de collecties van het merk. Kleur staat centraal. Dat wijst niet alleen voor 'united colors', maar ook naar diversiteit. Het Tunesische model Hanaa Ben Abdesslem, het transseksuele Braziliaanse model Lea T en de Soedanese Alek Wek zijn onder andere het gezicht van Benetton voor het komende seizoen.
Onlangs opende Benetton ook een online shop. Lange tijd had het merk geen interesse in een eigen webwinkel, maar toen de omzet uit groothandel in 2012 flink bleek tegen te vallen, ging Benetton overstag. Een limited edition T-shirt met afbeeldingen van de nieuwste campagne zal verkocht worden in de webshop. Bij de campagne hoort ook een app.