Tumble ’n Dry en Gsus gaan samenwerken
bezig met laden...
Tumble ’n
Het van oorsprong Amersfoortse bedrijf wil zich de komende jaren verder ontwikkelen als specialist op het gebied van kinderkleding. “Een uitgebalanceerd merkenportfolio, posities in twaalf Europese landen, een sterk design en ontwikkelteam gecombineerd met een solide back-office, vormen een gezonde basis voor een verdere professionalisering in de kinderkledingmarkt,” laat het bedrijf weten in een persbericht. Tumble ’n Dry is momenteel zo’n vier jaar actief in de kinderkledingmarkt. Het merk is in heel Europa verkrijgbaar.
Ook Gsus is aan het uitbreiden. Afgelopen week werd de derde Gsus Concept Store geopend. De winkel aan het Amsterdamse Koningsplein, moet een volwassen doelgroep aanspreken, die op zoek is naar originaliteit. Afgelopen zomer liet algemeen directeur Jean Pierre Raes al aan FashionUnited weten dat het merk ‘volwassen is geworden’ en zich nu richt op een iets oudere doelgroep dan voorheen.
Gsus en Tumble ‘n Dry maken beide deel uit van moederbedrijf Varova Investments. In augustus vorig jaar nam Varova een meerderheidsbelang in BPC Amersfoort, om internationale groei mogelijk te maken. Een jaar eerder werd Gsus overgenomen door de investeringsmaatschappij. Oprichter Peter Steenstra verliet het merk. Jan Schrijver, medeoprichter en hoofdontwerper, is nog altijd als art director betrokken bij het modebedrijf.
Begin dit jaar werd het merk Bram’s Paris overgedragen aan PMH Jeans BV, een bedrijf van de voormalige eigenaren van BPC Amersfoort, Peter Heerlien en Hans Sleeuwenhoek. Ook B Basic en B Functional by Bram's Paris gingen naar PMH Jeans.