• Home
  • V1
  • Leads
  • Twee nieuwe lijnen Circle of Gentlemen

Twee nieuwe lijnen Circle of Gentlemen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het Nederlandse label Circle of Gentlemen, bekend geworden door opvallende overhemden met hoge boord en blouses met drieknoops kraag, introduceert twee nieuwe lijnen: een uitgebreide collectie blazers en knitwear.

De twee lijnen – voor dames en heren - worden vergezeld van een nieuwe campagne en zijn te koop vanaf december van dit jaar.

De blazers worden gekenmerkt door met een slank gesneden pasvorm en rechtopstaande kraag en hebben net als de rest van het label een Engelse look. Circle of Gentlemen maakt voor de blazers gebruik van linnen, puur katoen en zuiver wol. Verkooprijzen variëren van 395 euro tot 439 euro. Voor de knitwear maakt Circle of Gentlemen gebruik van merinowol, fijne katoen en kasjmier. Verkoopprijs van de knitwear is 129,95 euro.

Verantwoordelijk voor de collecties van het label is Michel van Kommer, die Circle of Gentlemen in september 2006 samen met Janjaap van Gent oprichtte. Op dit moment heeft het label al 250 verkooppunten in ons land en daarmee is het een van de snelst groeiende labels. Maar het blijft niet bij Nederland: Dit jaar zijn er verkooppunten in België en Duitsland bijgekomen, volgend jaar december zal er worden uitgebreid naar het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Rusland. De collectie wordt grotendeels geproduceerd in Italië.

Na overhemden, kleding voor de zakelijke markt, blazers en knitwear zal de eerstvolgende nieuwe lijn outdoor wear zijn. Op welke termijn de collectie op de markt komt, is nog niet bekend.

Circle of Gentlemen levert ook bedrijfskleding (overhemden) voor hotels en restaurants.

Beeld: de nieuwe campagne
Circle of Gentlemen