UBM start kindervakbeurs Cool Kids Fashion in Shanghai
bezig met laden...
Sha
“Veel merken hebben hun oog gericht op China. Wij willen hen een trendy platform bieden om hun merken te promoten, in contact te kunnen komen met distributeurs en voet aan grond te krijgen op de Chinese markt,” aldus Athena Gong, algemeen directeur van UBM China.
Cool Kids Fashion richt zich op trendy merken
Naast stands organiseert Cool Kids Fashion ook modeshows, komt er een modemuseum en worden er lezingen georganiseerd over trends op de drie beursdagen. Om de kindermodebeurs exclusief te houden, richt Cool Kids Fashion zich op succesvolle distributeurs en vertegenwoordigers, media, franchisehouders- en nemers, belangrijke sleutelfiguren uit winkelcentra en warenhuizen, vastgoedontwikkelaars, commerciële inkopers en ontwerpers.Ook de merken zelf worden gescreend. Cool Kids Fashion focust op trendy kindermerken. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden bij het Cool Kids Fashion Technical Committee, waarna een selectiecommissie zich over de merken buigt. Daarmee wil de beurs kwaliteit garanderen.
UBM is ervan overtuigd dat de kinderkledingbeurs een succes gaat worden. “CBME China heeft al een gevestigde naam als het meest bezochte handelsevenement in de kindersector. Cool Kids Fashion zal het dominante platform worden dat toegang geeft tot de Chinese trendy kinderkledingmarkt."
De Chinese kinderkledingmarkt groeit jaarlijks 25 à 30 procent
De Chinese kinderkledingsector is hard aan het groeien. Volgens het laatste China’s Children’s Wear Industry Report bedraagt het marktvolume van de Chinese kinderkledingmarkt momenteel 11,9 miljard euro en groeit de markt jaarlijks 25 tot 30 procent.UBM China maakt onderdeel uit van UBM en UBM Asia. UBM Asia is de grootste beursorganisator van China, India en Maleisië. In totaal organiseert UBM 160 beurzen en 75 zakelijke conferenties in 21 marktsectoren wereldwijd. Het bedrijf nam vorig jaar ook een meerderheidsaandeel in kledingvakbeurs Novomania Shanghai.