Het Nederlandse sportconcern USG Brands draagt de komende tien jaar zorg voor de productie, marketing en distributie van het sportmerk Lotto in de Benelux. Daarvoor heeft USG een overeenkomst gesloten met het moederbedrijfvan het Italiaanse sportmerk. De overeenkomst is met terugwerkende kracht ingegaan vanaf 1 januari 2011. USG brengt de bedrijfsactiviteiten voor Lotto onder in de kerseverse dochterfirma Squadra Italia b.v.
L
otto is het veertiende merk in het portfolio van USG Brands. Andere merken zijn Tenson, Helly-Hansen, Diadora, Pantofola d’Oro, Champion en Ellesse. Daarbij is USG eigenaar van de sportwinkelketens Perry Sport, Aktie Sport, Time Out Sport en Primo. Andrea Tomat, President en CEO van Lotto Sport Italia, zegt trots te zijn over dit partnerschap en noemt het een nieuwe belangrijke stap op weg naar internationale consolidatie: “We kennen de Benelux-markt heel goed door onze langdurige aanwezigheid en het aanbod dat USG ons deed was vanaf het begin zeer uitdagend. We beschouwen USG dan ook als de ideale partner om de potentie van Lotto verder te ontwikkelen. Ik ben ervan overtuigd dat deze nieuwe samenwerking gedurende een lange reeks van jaren zal leiden tot uitstekende resultaten.”
Lotto werd eerder in Nederland verkocht door 2people in Bodegraven. Dat bedrijf boekte in 2006 en 2007 bijzondere resultaten met het merk; in de eerste helft van 2006 behoorde Nederland zelfs tot de
landen waarin het merk het beste presteerde.