• Home
  • V1
  • Leads
  • V&D start nieuw eco-assortiment

V&D start nieuw eco-assortiment

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Warenhuis V&D lanceert een reeks producten die zijn gemaakt met aandacht voor de natuur en de mensen die ze produceren. Ook wil het bedrijf zich gaan inzetten de productieprocessen van de producten te optimaliseren en zo natuur en milieu minder te belasten. Op deze manier wil

V&D een bijdrage leveren aan verantwoord en duurzaam ondernemen. De speciale
producten zijn te herkennen aan een logo met een blauw vogeltje en informatie over het product. V&D is niet alleen voor de klant een groene campagne gestart. Ook de werknemer wordt ingelicht over hoe hij of zij bewust kan omgaan met het milieu.

Behalve de onlangs gestarte campagne zet V&D zich al langer in voor een beter milieu. In 2008 begon het bedrijf met verpakkingsmateriaal en tassen van gerecycled materiaal. Vanaf eind 2009 zullen alle tassen van V&D van gerecycled materiaal zijn. Ook in 2008 zijn alle gloeilampen in het bedrijf vervangen door spaarlampen, zijn energiezuinige vrachtwagens aangeschaft en wordt het afval grotendeels gescheiden. La Place, de horeca-afdeling van het concern, gebruikt zo veel mogelijk biologische producten.

V&D is onderdeel van retailgroep Maxeda, heeft 62 vestigingen en elfduizend medewerkers. Daarmee is V&D de grootste warenhuisorganisatie van Nederland. Per week bezoeken 1,8 miljoen bezoekers een V&D.

Maxeda
V&D
vroomdreesmann
Vroom en Dreesmann