Van de Velde neemt LinChérie over van Euretco
bezig met laden...
"De verkoop van LinChérie betekent zeker géén verandering van onze strategie," zegt Euretco-directeur Harry Bruijniks. "Uitbreiding en versterking van onze huidige formules -zoals Sport 2000, Runnersworld, Decorette en Lampenier- blijven van het grootste belang in onze overall strategie."
Hij vervolgt: "Onze contacten met Van de Velde bestaan al lang, want de merken van deze Belgische producent zijn onderdeel van het kernassortiment van LinChérie. Van de Velde heeft retailervaring in Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten. Door deze samenwerkingsvormen heeft het zijn positie in de retailmarkt van die landen versterkt. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat Van de Velde met zijn kennis, middelen en Europese ambities LinChérie een betere uitgangspositie voor verdere groei zal verschaffen."
Van de Velde is een van grootste marktspelers in de sector luxueuze dameslingerie bekend van merken als Marie Jo en Prima Donna. In 2008 nam het bedrijf het Spaanse lingeriemerk Andres Sarda over voor 14,6 miljoen euro. Van de Velde rapporteerde over 2009 een omzetstijging van 5,3 procent naar 140,1 miljoen euro. De winst ging omlaag -met 4,8 procent- en bedroeg 2 miljoen euro. Andres Sarda bleek geen gouden greep, het Spaanse merk heeft meer last van de crisis dan de andere merken en moest vorige jaar ingrijpend worden gereorganiseerd.
Retailservice-organisatie Euretco heeft over het afgelopen boekjaar de omzet met 7,9 procent zien dalen naar 748 miljoen euro. Euretco Fashion -waar ook de LinChérie-formule onder viel- behaalde een gezamenlijke omzet van 280,7 miljoen euro tegenover 290,8 miljoen in 2008.