Van de Velde noteert minimale omzetgroei
bezig met laden...
Groothandel- en retailomzet van Van de Velde zorgen samen voor lichte omzetgroei in 2013
De omzet uit
Bij multibrand lingerieketen Intimacy daalde de retailomzet met ruim 12 procent in lokale munt. Like-for-like, dus uitbreidingen en winkelopeningen- en sluitingen niet meegeteld, daalde de omzet voor van de keten in het eerste helft van het jaar met 11,0 procent. In de tweede helft werd dit gereduceerd tot 4,8 procent.
De retailomzet bij het Britse Rigby & Peller steeg in het Verenigd Koninkrijk met 0,6 procent in Britse pond, maar daalt met 4 procent in euro door waardedaling van de Britse pond. In Continentaal Europa zag deze winkelketen een stijging van 13,3 procent. De stijging verklaart Van de Velde met name door een like-for-like groei van 6,5 procent in Duitsland en een aantal nieuwe winkels in Keulen, München en Kopenhagen. Het Belgische lingerieconcern noteerde voor de winkels van Donker een retailomzet van 3,5 miljoen euro over de periode april tot december 2013.
Van de Velde zal de de financiële resultaten voor het boekjaar 2013 maandag 24 februari bekendmaken. Het lingeriebedrijf richt zich op zelfstandige lingeriespeciaalzaken en heeft inmiddels ongeveer 5000 filialen. De afgelopen jaren heeft Van de Velde diverse grote overnames gedaan, waaronder het Britse Rigby & Peller, het Spaanse Oreia (nu eveneens Rigby & Peller) met winkels in Duitsland, Spanje en sinds 2013 ook Denemarken, het Amerikaanse Intimacy en het Nederlandse LinCHérie. In Nederland werden de elf Donker Stores in maart 2013 door Van de Velde overgenomen. Van de Velde verbouwde alle Donker Stores tot filialen van LinCHérie.