• Home
  • V1
  • Leads
  • Van de Velde verwerft Amerikaanse Intimacy-keten

Van de Velde verwerft Amerikaanse Intimacy-keten

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het Belgische Van de Velde heeft zijn aandeel in de Amerikaanse lingerieketen Intimacy vergroot en heeft nu een meerderheidsbelang van 85 procent in het bedrijf. Van de Velde, dat al 49,9 procent van de aandelen in handen had, betaalt

13,5 miljoen dollar voor de 35,1 procent aan bijkomende aandelen. Het pakket komt uit handen van oprichters Susan en David Nethero. Zij hadden 50,1 procent van de aandelen in handen en hebben nu nog een minderheidsbelang van 15 procent in het bedrijf. De Nethero's blijven wel leidinggeven aan het bedrijf.

Intimacy werd in 2007 opgericht met drie winkels en heeft nu negen filialen in steden als Atlanta, Houston, New York en San Diego. Naar verwachting zal de multibrand keten eind dit jaar uit twaalf à veertien winkels bestaan en een jaaromzet boeken van 38 miljoen dollar. Van de Velde heeft zich ten doel gesteld om de keten de komende jaren op dezelfde manier voort te zetten en te laten groeien tot twintig winkels in belangrijke steden in de VS.

Vorige week werd bekend dat Van de Velde per 1 mei as. de Nederlandse winkelformule LinChérie overneemt van Euretco. Daarmee krijgt het bedrijf in Nederland een samenwerkingsverband van 44 zelfstandige multibrand-lingeriewinkels in handen. Algemeen directeur Ignace van Doorselaere zei toen: "Het ondersteunen en versterken op verschillende vlakken van de zelfstandige speciaalzaak is een sleutelelement in Van de Velde’s verkoopstrategie."

Van de Velde is een van grootste marktspelers in de sector luxueuze dameslingerie bekend van merken als Marie Jo en Prima Donna. In 2008 nam het bedrijf het
Spaanse merk Andres Sarda over voor 14,6 miljoen euro.

Intimacy
Van de Velde