Van de Velde verwerft Britse lingerieketen
bezig met laden...
Van de Velde nam eerder lingerieketens Oreia in Duitsland en Spanje, Intimacy in de Verenigde Staten en LinCHérie in Nederland over. "Hiermee onderstrepen wij ons geloof in de zelfstandige speciaalzaak in het algemeen," zei algemeen directeur Ignace van Doorselaere vorig jaar bij de overname van LinCHérie. "Het ondersteunen en versterken op verschillende vlakken van de zelfstandige speciaalzaak is een sleutelelement in Van de Velde’s verkoopstrategie."
Van de Velde is een van grootste marktspelers in de sector luxe dameslingerie en heeft zo'n vijfduizend verkooppunten wereldwijd. Tijdens de eerste helft van dit jaar werd een omzet gerealiseerd van 86,2 miljoen euro. Dat is een stijging van 9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Van de Velde verwacht voor het volledige jaar 2011 een omzetgroei van 2 à 3 procent. De meest recente overnames zijn daain niet meegeteld.