Van de Velde wil Chinese markt veroveren
bezig met laden...
heeft (...) en we zijn overtuigd van het lange termijn succes".
Van
Door de joint venture bezitten de bedrijven elk de helft van de aandelen van de keten. De investering voor Van de Velde bedraagt 7,5 miljoen dollar (ongeveer 5,6 miljoen euro), "deels te betalen na het behalen van vastgelegde criteria", zo vermeldt het persbericht. De strategische intentie is om de lingerieketen verder te ontwikkelen en uit te breiden in Hong Kong, Macau en China met een duidelijke positionering gericht op ‘Lingerie Styling’. Getz heeft de operationele leiding.
Stephen Lee van Getz Hongkong, zegt in een reactie: "Wij zien veel mogelijkheden voor het premium lingeriesegment in China, een segment dat tot op vandaag relatief weinig ontwikkeld is. We geloven dat deze samenwerking de focus van Private Shop op service verder zal versterken, wat ons in staat zal stellen om de Chinese vrouw een unieke service aan te bieden. Bovendien zal de lancering van de Van de Velde merken in ons netwerk ons aanbod aan Europese en Amerikaanse merken van hoge kwaliteit versterken en uitbreiden."
Van de Velde is een van grootste marktspelers in de sector luxe dameslingerie en heeft zo'n vijfduizend verkooppunten wereldwijd. Het bedrijf richt zich op zelfstandige lingeriespeciaalzaken en heeft de afgelopen jaren diverse grote overnames gedaan. Zo verwierf het bedrijf in augustus een meerderheidsbelang in de Britse lingerieketen Rigby & Peller en nam het eerder ketens Oreia in Duitsland en Spanje, Intimacy in de Verenigde Staten en LinCHérie in Nederland over.