• Home
  • V1
  • Leads
  • Veel animo voor ShopVIP

Veel animo voor ShopVIP

31 okt 2008

Leads

Het loopt storm bij ShopVIP. Twee dagen na de lancering van de eerste online shoppingcommunity van Nederland telt de site al ruim 8000 leden. Het streven is om dat aantal nog deze maand uit te breiden tot 10.000. Woensdag 29 oktober werd de website gelanceerd in het

Amstel Hotel in Amsterdam. Bekende modellen gaven er een voorproefje van de collectie, de presentatie was in handen van Bastiaan van Schaik. Het was druk die avond in de chique Spiegelzaal van het Amstel Hotel: alle bladen waren vertegenwoordigd en het is speuren naar een lege stoel.

De lancering ging van start met een animatiefilmpje: in een flitsende auto verschijnt een computerversie van Bastiaan van Schaik. Het is een gelikte versie: slank en met hagelwitte tanden. "Ik heb heel wat uurtjes moeten sporten voor deze rol," aldus Bastiaans avator. Vlak daarna verschijnt de modegoeroe in levende lijve, met de woorden: "Valt dat even vies tegen?" Wat de webwinkel bijzonder maakt, is niet alleen de kortingen die kunnen oplopen tot zeventig procent, maar ook het motto 'only tell your best friends'. Oftewel: de site is alleen toegankelijk voor leden en lid worden kan enkel op uitnodiging. Per mail worden de leden op de hoogte gehouden van wekelijkse kortingen tot zeventig procent. ShopVIP werkt met een puntensysteem: iedere aankoop levert punten op, en een bepaald aantal punten geeft recht op nog meer korting.

Tevens heeft de website een zoomfunctie, waarmee de producten heel close en van alle kanten te bekijken zijn. De lente/zomercollectie van 2009 werd op de avond van de presentatie getoond door bekende modellen, waaronder Kassandra, Kim en Ananda van Hollands' Next Top Model. De collectie bestaat uit draagbare, casual sportswear van bekende merken als Converse, Tommy Hilfiger, Gsus Industries en Eastpak - tevens sponsor van het project. Felle kleuren en papegaaiprints geven de show een zomers tintje. De collectie van Ed Hardy is gedurfd: denk aan piratenshirts met glimmende doodskoppen en een boxershort met leeuwenkoppen. Hiermee kiest ShopVIP voor reeds goedlopende modemerken. Exclusiviteit staat hoog in het vaandel, maar de organisatie is van mening dat de kleding daarom nog niet belachelijk duur hoeft te zijn. En het werkt: op de dag van de lancering meldden zich een groot aantal koopjesjagers aan en de wachtlijst is al lang.

Bastiaan van Schaik
Shop VIP
ShopVIP