• Home
  • V1
  • Leads
  • Veelzijdig aanbod op kinderbeurzen

Veelzijdig aanbod op kinderbeurzen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het leek erop dat alle smaken vertegenwoordigd waren op de vakbeurzen voor kindermode, afgelopen zondag en maandag in Amsterdam. Het aanbod op de Kleine Fabriek was zeer gevarieerd. Er was een stevige basis van bekende merken als Jackpot, Guess, Esprit en

Marc O'Polo. Maar met nieuwelingen als het jeansmerk No  Tomatoes bleef het aanbod toch verrassend. Just kids bracht onder andere de collecties van Mexx, S’Oliver, LCKR, Eurobrands, Next Level, Grunt, Claire DK, Fransa en Italiaanse merken als Geox en Dodipetti.

De tijd dat kindermode alleen maar braaf was, is definitief voorbij. Dat bewees de aanwezigheid van pittige merken als bijvoorbeeld Quicksilver, de dropzwarte collectie van 'Swart' en de edgy mini-volwassenenoutfits van jeansmerk 'Truth or Dare'. Scherp waren ook de collecties van 'Muy Malo' en de druk bewerkte jurkjes van 'Naughty Forever'.

Toch is het zoet niet helemaal uit beeld verdwenen getuige de suikerspinroze-achtige kinderschoenen van LelliKelly en de minstens zo roze nieuwe collectie van Barbara Farber. En daarmee is nog lang niet alles besproken. Prikkelend waren de 'sidedishes': stands van beurshouders die niet direct aan mode deden, zoals Appletizer, dat handelt in inspiratie en trends, de schattige sprookjesdoosjes van het Amerikaanse 'enchantments' of de beschilderde houten slippers van Shanghai Items.

Neutraliserend tussen de drukte werkten labels als het luxe ecolabel voor babykleding LittleWings en de zachtgrijze knuffels van Dimpel. Het geheel werd afgemixt met een vrolijke topping van kleurrijke merken als Room 7 en de slippers van Havaianas, waarvan de hoeveelheid verzamelde kleuren deed denken aan een net geopende zak met winegums.

Het aanbod van JustKidz was even uitgebreid. Daarnaast werden bezoekers er vermaakt met sprankelende modeshows. Ten opzichte van de Just Kids editie van juli 2007 was de beurs flink groter en kwamen er deze keer 1.500 bezoekers op af.

Ontbrak er dan helemaal niets op de kinderbeurzen dit seizoen? Jawel. Maar aan de beurzen zelf lag dat niet. Voor sommige standhouders viel hoogstens het bezoekersaantal een beetje tegen. Al hebben sommige merken daar niet erg last van. "Nee hoor," aldus Heske Ottevanger van LittleWings die op de Kleine Fabriek een stand had. "We hebben belangstellenden gezien uit Engeland, Denemarken en Duitsland. Vorige week stonden we op de Engelse beurs Bubble. Daar was het aantal bezoekers echt minder. Maar dat is ook een beurs die nog in de opzetfase zit."

JustKidz
Kleine Fabriek