• Home
  • V1
  • Leads
  • Veldhovengroup: Dept komt, Stills wordt zelfstandig

Veldhovengroup: Dept komt, Stills wordt zelfstandig

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

"We laten ze gaan, zodat ze kunnen groeien," zegt Martijn Veldhoven, CEO van modebedrijf de Veldhovengroup. Damesmodemerk Stills zal in de loop van volgend jaar geen onderdeel meer uitmaken van de Veldhovengroup en voor kindermodelabel

NoNo wordt een nieuwe eigenaar gezocht. Dept wordt aan het rijtje - met ook Sandwich en Turnover – toegevoegd, zodat het bedrijf meer kan focussen op damesmode in het middensegment.

Of

het Nederlandse modemerk Dept te koop stond, laat de Veldhovengroup in het midden. Wel zegt CEO Martijn Veldhoven dat het concern al langer op zoek was naar een nieuw merk om het portfolio te versterken. De topman noemt Dept een 'on-fashion merk' dat een jongere doelgroep aanspreekt. “De doelgroepen van onze huidige merken Turnover en Sandwich richten zich niet op de specifieke doelgroep die Dept aanspreekt. Het is daarom een goede toevoeging.”

Volgens Veldhoven versterkt Dept de positie van de Veldhovengroup in het damesmiddensegment; precies wat het bedrijf wil. Veldhoven: “Wij hebben zestig jaar ervaring in het positioneren van merken in het middensegment. Daar ligt onze expertise en kracht.” 2013 zal in het teken staan van de integratie van Dept binnen de Veldhovengroup. Het bedrijf gaat er vanuit dat een groot aantal medewerkers van Dept mee gaat naar de nieuwe eigenaar.

Vanaf juli volgend jaar zal Stills zelfstandig verder gaan. Volgens Veldhoven verdient het merk een eigen supply chain. Verder lijkt er weinig te veranderen bij het modemerk. De familie Veldhoven blijft eigenaar en Martin Tramper blijft design manager. Ook de eigen winkels in Amsterdam en Antwerpen zullen deel uit maken van het onafhankelijke Stills.

Het modeconcern trekt een jaar uit om een nieuwe eigenaar te vinden voor het kindermodemerk NoNo. Tot die tijd: business as usual. De Veldhovengroup wil een passende eigenaar, met 'expertise en slagkracht binnen het kindermodesegment'. Wat er zal gebeuren als er geen geschikte kandidaat naar voren komt, is nog niet bekend.

Dept werd opgericht door Tommy Netten. In de jaren negentig opende de eerste Dept-winkel in Utrecht. Vanaf 1996 was er een volledige collectie en het merk begon zich ook te richten op groothandel. Inmiddels produceert het merk - bestaande uit Dept en Dept Denim Departement - tien collecties per jaar, wordt het merk verkocht bij meer dan 1800 winkels in achttien landen en zijn er zes eigen winkels in Nederland.

Dept
Stills
VeldhovenGroup