• Home
  • V1
  • Leads
  • Veldhovengroups Nono vindt nieuwe eigenaar

Veldhovengroups Nono vindt nieuwe eigenaar

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Patrick Lohle, de eigenaar van de Jolo Fashion Group, heeft samen met oud-collega Evelijn Schulte een voorlopig koopcontract getekend om het kindermodemerk Nono over te nemen van de Veldhovengroup. De deal moet de komende weken worden

afgerond. Jolo zal per 1 januari 2014 de nieuwe eigenaar zijn van Nono.

De Jolo

Fashion Group is momenteel eigenaar van kindermodemerken Moodstreet, Little Feet, XS Feet, Kidz-Art, Bampidano, Cinque & Bellaire, Salty Dog en Le Chic. Het bedrijf produceert ook kinderkleding voor andere modelabels. Evelijn Schulte werkte in het verleden voor Moodstreet. Momenteel is ze interim product manager bij Shoes Unlimited, waar ze zich bezig houdt met herenschoenen.

Jolo wil internationale groei met Nono

Met de overname van Nono hoopt Patrick Lohle zijn bedrijf internationaal te laten groeien. Het kindermodemerk is nu te koop bij vijfhonderd winkels in acht landen. "Vanwege onze internationale aspiraties zijn we erg blij dat we zo’n succesvol en bekend merk als Nono aan het bedrijf kunnen toevoegen," aldus Lohle in een persbericht.

Het Nederlandse modebedrijf de Veldhovengroup - ook eigenaar van merken als Dept, Sandwich en Turnover - zette Nono eind 2012 in de etalage. Het concern wil zich volledig focussen op het damesmiddensegment en trok een jaar uit om een nieuwe eigenaar te vinden voor kindermodemerk Nono. Martijn Veldhoven, CEO van de Veldhovengroup: “We laten Nono gaan om te groeien. Met Jolo zijn wij ervan overtuigd het juiste huis gevonden te hebben om het merk naar een volgend niveau te tillen."

Nono werd in 1994 opgericht door de Veldhovengroup. Volgens het modeconcern is Nono een merk dat meisjes de kracht geeft om alles te doen wat ze willen. Het merk neemt meisjes serieus en laat ze schitteren in opvallende kleding.

Jolo
Jolo Fashion Group
NONO
VeldhovenGroup