• Home
  • V1
  • Leads
  • Velour wil vrienden verbinden

Velour wil vrienden verbinden

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Het Zweedse modemerk Velour start in Nederland met een reeks evenementen. Tour Velour, zoals de happening is gedoopt, moet draaien om kunst, muziek, eten en outdoor leven. De stad Göteborg is de grote inspiratiebron.

Op

2 maart zal de eerste editie plaatsvinden van Tour Velour. In de flagshipstore in de Amsterdamse Negen Straatjes start het evenement in samenwerking met SSBA Salon van de Stadsschouwburg Amsterdam, met een expositie van illustrator Max Grünfeld. Een selectie illustraties, zeefdrukken en speciaal voor de Tour ontworpen werk van Grünfeld, die studeerde aan de Kunstacademie Artez in Zwolle en de academie in Barcelona, is te zien en te koop in de modewinkel.

In totaal zal Tour Velour bestaan uit vier evenementen. Op uitzondering van de tentoonstelling in de winkel, zijn de activiteiten op uitnodiging. In samenwerking met restaurant Rijsel in Amsterdam-Oost zal Velour een barbecue organiseren op de Zweedse feestdag Midzomernacht. Ook wordt er gedacht aan een zeiltocht en een intiem concert met de Zweedse artiest Jose Gonzalez. De singer-songwriter en Velour werkten al eerder samen voor een videoportret.

Doel van het evenement is vrienden bij elkaar brengen. In een persbericht laat het merk weten veel inspirerende mensen te ontmoeten. Het kledingmerk wil hen bij elkaar brengen door middel van de interesses die Velour met hen deelt.

Velour werd opgericht in Göteborg in 2002 door Per Andersson wiens grootouders tot midden jaren tachtig een winkel hadden. In 1997 snuffelde Andersson door de overgebleven inboedel en besloot, samen met vrienden de winkel Nostalgi te starten. Eerst verkochten zij de overgebleven voorraad. Vanaf 2002 produceerde Andersson er stukken bij om de voorraad mee aan te vullen. Zo ontstond Velour.

Sinds 2010 heeft het merk een winkel in de Amsterdamse Huidenstraat. Agenten Jelle Lispet en Theodoor Kuster runnen de zaak. Drie jaar daarvoor haalden de ondernemers het merk naar de Benelux. Ze vielen voor het motto 'preppy feelgood'. Velour geeft een stijlvolle twist aan traditionele kledingstukken als parka’s, shirts, chino’s, cardigans en trenchcoats. Het merk richt zich op individuen die geïnteresseerd zijn in trends maar, anders dan trendvolgers, hier hun eigen draai aan geven.


Velour