Vente-Privée vertrekt uit Verenigde Staten
bezig met laden...
"Beide partijen zagen dat de weg naar winstgevendheid voor Vente-Privée USA langer was dan verwacht.
De Franse website met koopjes blijft tot het einde van het jaar actief in de Verenigde Staten.
Winstgevendheid Vente-Privée in Verenigde Staten duurt langer dan verwacht
Drie weken geleden vertelde Jacques Antoine Granjon, CEO van Vente-Privée, nog aan Fortune dat hij een enorme kans zag in de Amerikaanse markt. Hij zei dat de omzet in de Verenigde Staten het komende jaar zou verdubbelen, van 50 miljoen dollar in 2014 naar 100 miljoen dollar in 2015. "In de Verenigde staten is mode altijd in de uitverkoop. Wat is de echte prijs? Ik zal geen merknamen noemen, want ze zouden met vermoorden, maar verschillende merken hebben me verteld dat ze hun flagshipstore alleen openen voor het imago. Ze verdienen hun geld in de outlets. Dat beschadigt een merk."
De in 2001 opgerichte website Vente-Privée.com is vermoedelijk de eerste besloten online winkel met fikse kortingen op merkkleding. Het bedrijf werkt inmiddels samen met 2000 merken; van mode tot reizen. In 2014 heeft Vente-Privée zich uitgebreid op het gebied van ticketverkoop en entertainment met de werving van het Theater van Michodière in Parijs
De Franse besloten online shoppingcommunity is onlangs voor de tweede keer op rij verkozen tot 'Pure player of the year'. De prijs, die wordt uitgereikt door het World Retail Congress, erkent ondernemingen die zich bezig houden met online activiteiten wereldwijd. Vente-Privée kreeg de titel tijdens de achtste editie van de World Retail Awards op 30 September.