• Home
  • V1
  • Leads
  • Veranderingen bij Swart

Veranderingen bij Swart

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het merk Swart werd in juli van dit jaar overgenomen door Jos van de Rydt van Network & Concepts. De eerste veranderingen in de bedrijfsvoering van het merk zijn al merkbaar. Zo stopt Swart met jongenskleding, kom er een dameslijn

bij en wordt het ondergoed uit voorraad leverbaar.

De eerste collectie van Swart stamt uit 2006. Het onconventionele concept, hoogwaardige kinderkleding in het zwart, werd vrijwel meteen opgepakt in binnen- en buitenland. "Zwart is niet vaak te zien in kinderkleding," vertelt de eigenaar Van de Rydt. "Het gevolg was dat het merk zo snel succes boekte dat de oprichtster het -met het atelier in Nederland- niet meer kon bijbenen. Het bedrijf werd gerund door mensen die een passie hadden voor het merk, maar ze hadden te weinig kennis van zaken om een vuist te kunnen maken."

Daarop werd het bedrijf overgenomen door investeerder Network & Concepts B.V, dat de kleding voor een bredere groep toegankelijk wilde maken. Waren de eerste collecties nog louter zwart, vanaf 2009 bevatten de collecties behalve al dat zwart ook wit en grijs.

Tot nu toe telde de collectie zo'n vijftig stuks in jongens- en meisjeskleding. In de toekomst wordt de collectie uitgebreid, vertelt Van de Rydt: "We werken nu aan de collectie winter 2010, die wordt bijna twee keer zo groot." Wel trekt het bedrijf de stekker uit jongenskleding. Van de Rydt: "Er is niet genoeg vraag naar jongenskleding binnen ons concept. Voor meisjes verkopen we drie keer zo veel." Wel gaat het ondergoed voortaan deel uitmaken van een Never out of Stock-programma (NOS) en overweegt Swart -op verzoek van klanten- ook een damescollectie uit te brengen.
swart