• Home
  • V1
  • Leads
  • Vernieuwd Bendorff focust op mannen

Vernieuwd Bendorff focust op mannen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Bendorff is vernieuwd. Het multibrand retailconcept voor mannen en vrouwen richt zich vanaf nu alleen op de mannelijke klant. Begin april zijn twee nieuwe winkels geopend in Amsterdam (in de Utrechtsestraat en de Wolvenstraat),

ter vervanging van het voormalig filiaal aan de Kalverstraat dat vorig jaar zomer de deuren sloot. Het Bendorff filiaal in Den Haag dat nu nog een gemengd aanbod heeft, zal binnenkort ook alleen op mannen worden toegespitst.

"De kracht van Bendorff is het multibrand concept," zegt woordvoerder Milène Tjong van FourToSix. Een van de oprichters van Bendorff, Barend Jorissen, is tevens aandeelhouder bij agentschap FourToSix. Zodoende is bij Bendorff een aantal merken van het agentschap verkrijgbaar zoals Nudie Jeans, DKNY, Tigha en het eigen merk Cold Method. Maar Bendorff verkoopt ook andere labels voor mannen zoals Denham en Edwin en "leuke speeltjes" van Polaroid, G-shock evenals sokken van Burlington.

De huidige Bendorff-winkels zijn eigen filialen, maar Tjong sluit de mogelijkheid niet uit dat in de toekomst ook een franchiseformule wordt ontwikkeld, "als dat op ons pad komt". Het is in ieder geval de bedoeling dat dit jaar nog twee à drie Bendorff-winkels open gaan. "Daarnaast zien we mogelijkheden voor een multibrand shop-in-shop formule," zegt zij. Het aanbod in de winkels varieert. "Het is geen vaste formule waarbij iedere winkel hetzelfde biedt, er wordt steeds per locatie gekeken wat het beste past."

Bendorff werd in 1983 opgericht.

bendorff
FourtoSix