Vernieuwingen NZA door groei
bezig met laden...
De groei die het label doormaakt is, behalve aan de uitbreiding van het aantal winkels, ook te merken aan de half januari te openen nieuwe – 350 vierkante meter grote – showroom op de zesde verdieping van de tweede toren van het World Fashion Centre.
Het jonge label, dat anderhalf jaar geleden begon als New Zealand Aeronautics, groeit als kool. In het eerste jaar alleen al had NZA driehonderd verkooppunten in zes landen. Het merk manifesteerde zich als tegenhanger van de op Amerika gestoelde merken en gebruikte daartoe als inspiratiebron drie Nieuw Zeelandse piloten. “Het wordt steeds duidelijker dat de Europese consument het een verademing vindt om eens met een merk te werken zonder Amerikaans tintje”, verklaarde Schalker de interesse voor het merk enkele maanden geleden. “Nieuw Zeeland heeft een superpositieve uitstraling die enorm aanslaat.”
NZA, dat in den beginne alleen kleding voor heren maakte, is inmiddels uitgegroeid tot een label met een dameslijn. “We kregen zo veel verzoeken om dameskleding van onze klanten, dat we besloten hebben dat we het een kans geven”, vertelde Schalker in september van vorig jaar. Accessoires en een kinderkledingcollectie staan op de planning.
Verdere uitbreiding van het label is volgens Schalker een kwestie van tijd. Zo staat er een opening van een winkel op het vliegveld van Dubai op de planning en ook op de luchthavens van Singapore, Bangkok en Abu Dhabi komen er eigen winkels.
NZA is in de Rai in Amsterdam te bezoeken op de Modefabriek, 25 en 25 januari 2009.
Beeld: NZA A/W 2008/2009