• Home
  • V1
  • Leads
  • Verrassende lingerie op Bodyfashion Tradefair

Verrassende lingerie op Bodyfashion Tradefair

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Een van de leukste dingen van een beursbezoek is het ontdekken van nieuwe merken. Op dat gebied werden de bezoekers van de Bodyfashion Tradefair in Amersfoort verwend, want er vielen vele interessante nieuwkomers te bewonderen.

Neem bijvoorbeeld Clever, een Colombiaans merk in herenondergoed, naar Nederland gehaald door Germán Gom, die destijds werkzaam was in een heel andere branche. “Maar ik was zo enthousiast over de pasvorm dat ik besloot het merk zelf te gaan importeren,” legt hij uit. Een soortgelijke motivatie is die van Nicole Flipsen, die de merken Gallipoli en Anil invoert vanuit Istanbul: “Het is prachtige gedetailleerde lingerie van kant en andere mooie materialen, maar voor een middensegmentsprijs. Dat betekent dat een mooi setje hiermee bereikbaar is voor iederéén en niet alleen voor de gefortuneerde dames,” vertelt Flipsen. “Heb je overigens wel gezien dat het Italiaans design is?” Ook nog niet verkrijgbaar in Nederland is het Duitse beenmodelabel MyWay, een hoogsegmentsmerk dat uitblinkt in exclusieve stay up-kousen, panty’s en leggings. “In Duitsland hebben we zo’n 80 verkooppunten, waaronder Galeries Lafayette,” vertelt vertegenwoordiger Bettina van Manen. “We hopen in Nederland de aandacht te trekken van exclusieve lingeriezaken.”

Een heel ander verhaal vertelde Ada van Moorst, die na een carrière als freelance-ontwerper besloot zelfstandig lingerie te gaan maken voor vrouwen met een borstprothese. “Ik wilde voorkomen dat vrouwen die een borstoperatie hebben ondergaan ook nog gestraft worden met lelijk ondergoed,” vertelt ze over haar collectie van delicate stoffen met applicaties.

Verder was het bodyfashioncentre in Amersfoort het terrein van fabrikanten die hun nieuwe waar presenteerden. Oroblu bijvoorbeeld, met Miss Oroblu, een nieuwe collectie onder het bestaande label, gericht op jongere vrouwen. De bijzonder kleurrijke zomercollectie is pas de tweede collectie die het nieuwe label presenteert, de eerste collectie wordt op dit moment uitgeleverd.

De meest spectaculaire verrassing betrof het nieuwe label van Nederlandse makelij: Allure Monaco, opgezet door ondernemer Bart Willem van Huizum en ontwerper Tom Sebastian. Het label werd opgezet na universitair onderzoek naar de behoefte van Nederlandse vrouwen en dat resulteerde in een betaalbare collectie in een brede matenrange. Het is de bedoeling dat het merk wordt ingekocht als instapcollectie in de lingeriespeciaalzaken, want: “We willen wel dat de vrouwen worden opgemeten zodat ze de juiste maat aanschaffen,” zegt Sebastian. De eerste collectie bestaat uit vijf series -waarvan twee basiclijnen en 3 modische collecties- met t-shirtbeha, push-up beha en balconnet met bijpassende strings, hipsters en reguliere broekjes. Misschien wel het beste nieuws; de lingerie heeft een marge van 3.0 voor de winkelier.

Foto: Allure Monaco

ada van moorst
allure monaco
Bodyfashion
G&G Fashion