Verrassende lingerie op Bodyfashion Tradefair
bezig met laden...
Een heel ander verhaal vertelde Ada van Moorst, die na een carrière als freelance-ontwerper besloot zelfstandig lingerie te gaan maken voor vrouwen met een borstprothese. “Ik wilde voorkomen dat vrouwen die een borstoperatie hebben ondergaan ook nog gestraft worden met lelijk ondergoed,” vertelt ze over haar collectie van delicate stoffen met applicaties.
Verder was het bodyfashioncentre in Amersfoort het terrein van fabrikanten die hun nieuwe waar presenteerden. Oroblu bijvoorbeeld, met Miss Oroblu, een nieuwe collectie onder het bestaande label, gericht op jongere vrouwen. De bijzonder kleurrijke zomercollectie is pas de tweede collectie die het nieuwe label presenteert, de eerste collectie wordt op dit moment uitgeleverd.
De meest spectaculaire verrassing betrof het nieuwe label van Nederlandse makelij: Allure Monaco, opgezet door ondernemer Bart Willem van Huizum en ontwerper Tom Sebastian. Het label werd opgezet na universitair onderzoek naar de behoefte van Nederlandse vrouwen en dat resulteerde in een betaalbare collectie in een brede matenrange. Het is de bedoeling dat het merk wordt ingekocht als instapcollectie in de lingeriespeciaalzaken, want: “We willen wel dat de vrouwen worden opgemeten zodat ze de juiste maat aanschaffen,” zegt Sebastian. De eerste collectie bestaat uit vijf series -waarvan twee basiclijnen en 3 modische collecties- met t-shirtbeha, push-up beha en balconnet met bijpassende strings, hipsters en reguliere broekjes. Misschien wel het beste nieuws; de lingerie heeft een marge van 3.0 voor de winkelier.
Foto: Allure Monaco