Vierde generatie neemt Brova Groep over
bezig met laden...
Alle
Onder de nieuwe generatie gaat het bedrijf zich meer richten op e-commerce. Onlangs opende het bedrijf een webwinkel voor de HoutBrox-formule, waardoor alle drie de ketens nu ook een online vestiging hebben. “Dat lijkt een beetje aan de late kant, maar we spelen op zeker,” vertelt Bas van Hout aan Retaildetail. “We willen waarmaken wat we beloven, bijvoorbeeld met snelle levertijden. Eigenlijk is een webwinkel runnen hetzelfde als een winkel openen.”
De nieuwe eigenaren zijn van mening dat webshops de toekomst zijn, maar altijd in combinatie met een fysieke winkel. “We willen het goede van beide combineren. Mensen kennen ons uit de winkelstraat, van lekkere koffie en aandacht. Bij ons kunnen klanten online kleding uitzoeken en laten klaarleggen, zodat ze die in de winkel direct kunnen passen. Dan kan er meteen een ander maatje gepakt worden of een andere combinatie worden gemaakt als het gekozen kledingstuk niet aan de verwachting voldoet,” aldus Van Hout.
De Brova Groep is niet het enige succesvolle familiebedrijf in mode dat Nederland heeft voortgebracht. Ook C&A en Nelson Schoenen zijn al decennia in handen van nakomelingen van de oprichters. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat familiebedrijven succesvoller zijn dan niet-familiebedrijven. In het boek De stille kracht van het familiebedrijf schrijven Roberto Flören en Stefan Jansen dat familiebedrijven niet alleen financieel beter presteren, maar ook langer bestaan en dat er een sterke loyaliteit is tussen bedrijf en personeel.
Foto 1: Brova Groep
Foto 2: HoutBrox Uden