• Home
  • V1
  • Leads
  • Virtueel carrière maken in de mode met Facebookspel

Virtueel carrière maken in de mode met Facebookspel

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Modereportages schieten voor Vogue en ELLE op onbewoonde eilanden, Hollywoodsterren stijlen voor de rode loper van de Oscars en backstage modellen kleden tijdens de shows van Chanel en Louis Vuitton in Parijs. Die baan is slechts weggelegd

voor een handjevol gelukhebbers. Maar met FashionWeekLive kan nu iedereen een wereldberoemde stylist worden, althans virtueel. Met het spel kunnen Facebookleden een carrière opbouwen in de modebranche.

Het

spel is ontwikkelt door IMG, moederbedrijf van IMG Models, en 505Games om elke vrouw te laten ervaren hoe het is om te werken in de modebranche. “In de eerste plaats is het spel een leuke bezigheid, maar tegelijkertijd zijn de spelers ook constant aan het leren. Spelenderwijs blijven zij op de hoogte van de nieuwste trends en het laatste modenieuws, en leren ze nieuwe outfits samen te stellen,” aldus Matthew Primack, woordvoerder van FashionWeekLive.

Het spel begint met het aanmaken van je personage in de salon. Van bouw en botstructuur tot haar-, oog- en huidskleur: spelers kunnen hun digitale avator van top-tot-teen zelf samenstellen. Vervolgens krijgen spelers een opdracht van hun digitale werkgever, zoals een photoshoot of een modeshow stylen. Elke opdracht die succesvol wordt behaald, levert virtueel geld op waarmee spelers in de shop een nieuwe outfit kunnen uitzoeken. Door de verschillende opdrachten in het spel creëren gebruikers hun eigen digitale portfolio dat ze kunnen plaatsen op hun Facebook Timeline. Vrienden op het sociale netwerk en andere spelers
kunnen dit vervolgens beoordelen.

FashionUnited is de samenwerking aangegaan met 505Games en IMG en maakt in het spel de koppeling tussen de virtuele modebranche uit het spel en de bestaande modebranche door het laatste nieuws in het spel te verzorgen. In de toekomst kunnen spelers ook verleid worden om hun digitale droom waar te maken door te solliciteren op een van de vacatures of stages in de vacaturebank van FashionUnited.

Ook merken als DKNY en Ethical Goods zijn in zee gegaan met FashionWeekLive. Elke nieuwe collectie van de merken wordt in FashionWeekLive geïntegreerd, waardoor spelers hun avator in het nieuw kunnen steken en de items ook direct voor zichzelf kunnen bestellen. “Het is niet alleen een vorm van marketing, maar juist een unieke kans om te zien en te ervaren hoe spelers met hun product omgaan,” aldus Primack. “Daarnaast biedt het merken de kans om de dialoog aan te gaan met gebruikers."

FashionWeekLive richt zich op vrouwen tussen de 18 en 35 jaar. Een schatting van hoeveel vrouwen het spel zullen gaan spelen, durft Primack nog niet te geven. “Meer dan 100 miljoen Facebookleden spelen spelletjes op het sociale netwerk. Hoeveel daarvan FashionWeekLive gaan spelen, durven we niet te zeggen, maar we gaan ervan uit dat we binnen nu en een jaar een grote groep vrouwen aan ons kunnen binden.”

DKNY
ethical goods
FashionUnited
FashionWeekLive