Virtueel carrière maken in de mode met Facebookspel
bezig met laden...
Het
Het spel begint met het aanmaken van je personage in de salon. Van bouw en botstructuur tot haar-, oog- en huidskleur: spelers kunnen hun digitale avator van top-tot-teen zelf samenstellen. Vervolgens krijgen spelers een opdracht van hun digitale werkgever, zoals een photoshoot of een modeshow stylen. Elke opdracht die succesvol wordt behaald, levert virtueel geld op waarmee spelers in de shop een nieuwe outfit kunnen uitzoeken. Door de verschillende opdrachten in het spel creëren gebruikers hun eigen digitale portfolio dat ze kunnen plaatsen op hun Facebook Timeline. Vrienden op het sociale netwerk en andere spelers
kunnen dit vervolgens beoordelen.
FashionUnited is de samenwerking aangegaan met 505Games en IMG en maakt in het spel de koppeling tussen de virtuele modebranche uit het spel en de bestaande modebranche door het laatste nieuws in het spel te verzorgen. In de toekomst kunnen spelers ook verleid worden om hun digitale droom waar te maken door te solliciteren op een van de vacatures of stages in de vacaturebank van FashionUnited.
Ook merken als DKNY en Ethical Goods zijn in zee gegaan met FashionWeekLive. Elke nieuwe collectie van de merken wordt in FashionWeekLive geïntegreerd, waardoor spelers hun avator in het nieuw kunnen steken en de items ook direct voor zichzelf kunnen bestellen. “Het is niet alleen een vorm van marketing, maar juist een unieke kans om te zien en te ervaren hoe spelers met hun product omgaan,” aldus Primack. “Daarnaast biedt het merken de kans om de dialoog aan te gaan met gebruikers."
FashionWeekLive richt zich op vrouwen tussen de 18 en 35 jaar. Een schatting van hoeveel vrouwen het spel zullen gaan spelen, durft Primack nog niet te geven. “Meer dan 100 miljoen Facebookleden spelen spelletjes op het sociale netwerk. Hoeveel daarvan FashionWeekLive gaan spelen, durven we niet te zeggen, maar we gaan ervan uit dat we binnen nu en een jaar een grote groep vrouwen aan ons kunnen binden.”