Vlisco onderschept 120.000 meter namaakstof
bezig met laden...
De
Hans Ouwendijk, CEO van de Vlisco Group voegt toe: "Namaak artikelen belemmeren niet alleen onze kansen om onze merken op te bouwen, maar bedreigen ook de economie van een land.” Ouwendijk laat weten de service uit te willen breiden naar andere landen in Afrika en daarvoor bijvoorbeeld een samenwerking wil aangaan met de WCO, de World Customs Organization.
Vlisco is van origine een Nederlandse katoendrukkerij , maar werd in 2010 overgenomen door de investeerder Actis. Het hoofdkantoor is nog altijd gevestigd in Helmond; de afdelingen Brand & Marketing en Sales bevinden zich in Amstelveen. De drie productievestigingen zijn gelegen in Nederland (Vlisco), Ivoorkust (Uniwax en Woodin) en Ghana (GTP en Woodin). Het bedrijf wil in de komende jaren uitbreiden in Afrika, vooral in Nigeria en Congo. Ouwendijk: "Het opsporen van namaakartikelen is een belangrijke stap voor de Vlisco Group om onze groei ambities in de regio te kunnen realiseren. Het is veelbetekenend dat voor de eerste keer een groot internationaal bedrijf een dergelijke overeenkomst sluit met de Democratische Republiek Congo".
In 2010 had de Vlisco Group een geconsolideerde netto-omzet van 183 miljoen euro. Het bedrijf produceerde 60 miljoen meter stof en heeft vier merken in haar portefeuille: Vlisco, Uniwax, Woodin en GTP. Er werken zo’n 2400 mensen.
Voor de nieuwste collectie – bestaande uit stoffen, mode-items, tassen en een accessoire-lijn – ging Vlisco een samenwerking aan met mode-illustrator Sabine Pieper. De illustrator herinterpreteerde de 'Vlisco vrouw' voor de campagne, getiteld ‘Delicate Shades’.