Vrolijkste Belgische merk WTG groeit verder
bezig met laden...
Hoewel
Het merk Who’s That Girl werd opgericht in het jaar 2000, onder andere door ontwerpster Catherine Talpe, die tijdens het ontwerpen vooral creatieve, spontane meisjes in gedachten heeft. Presentatrice Britt van Marsenille, bekend van Ketnet, kwam in 2008 bij het bedrijf terecht toen ze Talpe vroeg haar de ontwerp-kneepjes van het vak te leren. In 2006 opende een eerste WTG Store in de Antwerpse Kammenstraat. Sinds 2010 bestaat naast de meisjesmodelijn Who’s That Girl ook een label voor volwassen dames onder de naam Wow To Go!.
Inmiddels heeft het merk 350 verkooppunten in Europa – onder andere in Oostenrijk, Italië, Griekenland - en drie eigen winkels. Daarvan zijn zo’n zestig verkooppunten in Nederland gevestigd en sinds vorig jaar heeft WTG een eigen winkel in de Amsterdamse Reestraat. “Het gaat heel goed, maar doel van de winkel is ook vooral de groothandel in Nederland ondersteunen,” zegt Schrage.
WTG tekende ook voor een brandstore in Berlijn. De opening daarvan staat dit voorjaar op de planning. “Een eigen winkel is voor ons een uithangbord. We kunnen de gehele collectie tonen en het vergroot de naamsbekendheid onder consumenten.” Aan die naamsbekendheid wordt gewerkt in Nederland en Duitsland. Door middel van samenwerkingen met pr-bureau’s en het sponsoren van bijvoorbeeld Bekende Nederlanders, moet het merk meer voet aan de grond krijgen.
Frankrijk is volgend jaar aan de beurt. WTG wil daar gaan deelnemen aan beurzen, maar een eigen winkel in Frankrijk zou natuurlijk ook heel mooi zijn. Vooral in een stad met een jonge en internationale uitstraling. Schrage:“We willen eerst alle landen rondom de thuismarkt gaan veroveren.”
Yasmine Esser
Foto: De wintercollectie van Wow To Go! staat in het teken van retro-prints.