• Home
  • V1
  • Leads
  • Vrolijkste Belgische merk WTG groeit verder

Vrolijkste Belgische merk WTG groeit verder

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Scandinavië is een verrassend nieuwe markt voor de kleurrijke Belgische labels Who’s That Girl en Wow To Go! (WTG). Noord-Europese winkeliers klopten dankzij Bread & Butter in Berlijn aan bij het bedrijf met de vraag of ze de collectie konden inkopen.

Zelf focust WTG voorlopig naast België op Nederland en Duitsland. Marlies Schrage: “We werken vooral aan de naamsbekendheid.”

Hoewel

Scandinavische mode bekend staat om sober design, cleane stijl en om ingetogen kleuren, krijgt WTG, eigenaar is van het fleurige meisjeslabel Who’s That Girl en de damescollectie Wow To Go!, steeds meer vraag van winkeliers uit Noord-Europa. “Misschien hebben die winkeliers een niche gevonden,” peinst Marlies Schrage, verantwoordelijk voor de wholesale van het merk. “Of misschien vinden ze het daar tijd voor iets nieuws, en willen ze meer kleur.” WTG noemt zichzelf het ‘vrolijkste Belgische merk’. “Het doet wel iets met je gemoedstoestand. Toen ik in Kopenhagen was voor een agent, zeiden mensen daar: ‘Wat leuk! Ik zag je al van ver aankomen’."

Het merk Who’s That Girl werd opgericht in het jaar 2000, onder andere door ontwerpster Catherine Talpe, die tijdens het ontwerpen vooral creatieve, spontane meisjes in gedachten heeft. Presentatrice Britt van Marsenille, bekend van Ketnet, kwam in 2008 bij het bedrijf terecht toen ze Talpe vroeg haar de ontwerp-kneepjes van het vak te leren. In 2006 opende een eerste WTG Store in de Antwerpse Kammenstraat. Sinds 2010 bestaat naast de meisjesmodelijn Who’s That Girl ook een label voor volwassen dames onder de naam Wow To Go!.

Inmiddels heeft het merk 350 verkooppunten in Europa – onder andere in Oostenrijk, Italië, Griekenland - en drie eigen winkels. Daarvan zijn zo’n zestig verkooppunten in Nederland gevestigd en sinds vorig jaar heeft WTG een eigen winkel in de Amsterdamse Reestraat. “Het gaat heel goed, maar doel van de winkel is ook vooral de groothandel in Nederland ondersteunen,” zegt Schrage.

WTG tekende ook voor een brandstore in Berlijn. De opening daarvan staat dit voorjaar op de planning. “Een eigen winkel is voor ons een uithangbord. We kunnen de gehele collectie tonen en het vergroot de naamsbekendheid onder consumenten.” Aan die naamsbekendheid wordt gewerkt in Nederland en Duitsland. Door middel van samenwerkingen met pr-bureau’s en het sponsoren van bijvoorbeeld Bekende Nederlanders, moet het merk meer voet aan de grond krijgen.

Frankrijk is volgend jaar aan de beurt. WTG wil daar gaan deelnemen aan beurzen, maar een eigen winkel in Frankrijk zou natuurlijk ook heel mooi zijn. Vooral in een stad met een jonge en internationale uitstraling. Schrage:“We willen eerst alle landen rondom de thuismarkt gaan veroveren.”

Yasmine Esser

Foto: De wintercollectie van Wow To Go! staat in het teken van retro-prints.

 

Who's That Girl
Wow to go
WTG