Waalwear Kids: reorganisatie pakt goed uit
bezig met laden...
Een
Het was een goede beslissing, laat het modebedrijf nu weten. Butzelaar: “De vernieuwing in onze collecties is zeer positief ontvangen. We hebben met Jottum over de hele linie een omzetplus van 11 procent gerealiseerd bij onze klanten. Met Cakewalk zelfs 37 procent. Dat zijn flinke percentages waar we heel trots op zijn en waar we met het hele team hard voor hebben geknokt”. Op hoeveel euro de omzet uitkomt, laat het modebedrijf niet weten.
Het ene land presteerde wel beter dan het andere land – de collecties worden verkocht in Nederland, Engeland, Duitsland en Spanje – en Waalwear merkt dat consumenten wel twee keer nadenken voor ze iets kopen, maar toch is er volgens het bedrijf geen reden om te tobben. “We zien dat ouders graag iets bijzonders kopen voor hun kind. Het product moet natuurlijk kwalitatief goed zijn, maar het mag er ook speciaal uit zien. Voor iets bijzonders loopt de consument nog warm. Dat zien we ook aan de nabestellingen op dit moment,” zegt Butzelaar in een persverklaring.
Waalwear kijkt vol goede moed uit naar het nieuwe verkoopseizoen. “We gaan de komende weken, bij alle nieuwe aanvragers, persoonlijk op bezoek,” zegt Hans Lormans, commercieel directeur. “ Wij willen een partner zijn. Dat betekent samen kijken naar wat het beste zou kunnen werken en hoe wij dat kunnen ondersteunen. Wij zijn een
club.” En daar hebben detaillisten volgens Lormans baat bij.
Waalwear Kids is een onderdeel van Logo International, hieronder vallen ook WE Fashion, O’Neill, Van Gils en Setpoint. Jottum heeft momenteel achthonderd verkooppunten in Europa, Cakewalk zevenhonderd.